شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : 29267
مدیرکل کمیته امداد قم:

استان قم در رسیدگی به امور ایتام رتبه نخست کشور را دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل کمیته امداد قم گفت: مردم قم به برکت وجود مسجد جمکران و حرم کریمه اهل بیت (س) و مراجع در جذب مشارکت‌های مردمی و در زمینه رسیدگی به امور ایتام رتبه اول را دارد که افتخاری برای جامعه دینی قم است.
استان قم در رسیدگی به امور ایتام رتبه نخست کشور را دارد
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی ظهر امروز در دیدار معاونان احسان و نیکوکاری قم با آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: از ۹ الی ۱۵ اسفند به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نام گذاری شده است و امیدواریم که کمک‌های خوبی به محرومان استان داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد قم افزود: در آستانه سال روز امام به شهر قم هستیم که ایشان ۱۰ اسفند ۵۷ وارد شهر قم شدند و ۴ روز پس از ورودشان به قم فرمان تشکیل کمیته امداد را دادند، کمیته امداد مولود انقلاب و هم مولود قم است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

جلالی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد استان قم بیان کرد: مهم‌ترین راهبرد کمیته امداد بحث اشتغال و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که تاکنون ۱۲۵۰ شغل را با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال ایجاد کردیم و به ۴۰۵۰نفر هم آموزش فنی حرفه‌ای دادیم.

وی با اشار ه به فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد قم عنوان کرد: حمایت از دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها به جهت بالابرن سطح علم و فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار داریم که ۴۲۰۰ دانش آموز و هزار دانشجو را در رشته‌های مختلف حمایت مالی می‌کنیم و ۸۴ نفر آن‌ها در زمینه حفظ قرآن و رشته‌های دیگر نخبه هستند.

مدیر کل کمیته امداد قم باتاکید بر اهمیت ازدواج جوانان تصریح کرد: یکی از راهبردهای ما بحث ازدواج و حمایت از زنان سرپرست خانوار است که در دستور کارمان است و سالیانه بین ۱۵۰۰ الی ۲۳۰۰ ازدواج در استان قم ساماندهی می‌شود و آموزش‌های لازم جهت موفقیت در زندگی زناشویی به آن‌ها داده می‌شود.

جلالی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در کمیته امداد جهت تامین مسکن محرومان اظهار داشت: تامین و ساخت مسکن محرومان را در دستورکار داریم که در طی ۳ سال گذشته بیش از ۸۰۰ خانواده را در استان قم با کمک خیران صاحب خانه کردیم و هیچ گونه تسهیلاتی از آن‌ها دریافت نکردیم.

وی گفت: در استان قم صاحبان تحت حمایت کمیته امداد پیش از این با ۱۵ میلیون صاحب خانه می‌شدند که به دلیل افزایش قیمت‌ها این رغم به ۲۵ میلیون رسیده و اگر خانواده‌ای هزینه‌ای نداشته باشد خیران به او کمک می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد قم با تاکید بر اهمیت درمان اعضای تحت پوشش کمیته امداد بیان کرد: طبقات ضعیف جامعه که دچار فقر هستند که عمده فقر حاکم بر جامعه فقر فرهنگی است که نشان می‌دهد باید تلاش بیشتری در حوزه فرهنگ کشور صورت بگیرد تا فضایی برای رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌ها ایجاد شود.

جلالی عنوان کرد: در استان قم اگر خانواده‌ای نیازبه عمل جراحی داشته باشد ما هزینه آن را می‌دهیم تا دچار مشکلی نشود، البته دولت در سال جاری در حوزه درمان اقدامات مناسبی برای آحاد جامعه فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در قم کاهش پیدا کرده است که در پایان سال ۸۷ ما ۵/۳دهم درصد جمعیت استان قم را تحت حمایت داشتیم که امروز این رقم به ۳/۱ دهم درصد جمعیت کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد قم اظهار داشت: مردم قم به برکت وجود مسجد جمکران و حرم کریمه اهل بیت (س) و مراجع در جذب مشارکت‌های مردمی و در زمینه رسیدگی به امور ایتام رتبه اول را دارد که افتخاری برای جامعه دینی قم است.

جلالی با تاکید بر حمایت مراجع از اقدامات کمیته امداد گفت: کمیته امداد با پشتیبانی و کمک‌های مراجع را پشت سر خود دارد و آمادگی داریم تا با دفا‌تر مراجع همکاری جهت کمک به محرومان استان داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfe0d0.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما