قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مصباح یزدی با تشریح علت سختی‌ها و مشکلات در زندگی انبیاء الهی بر لزوم تبعیت از علمای دین به عنوان وارثان انبیا و ائمه اطهار (ع) تاکید کرد.
توصیه آیت الله مصباح یزدی بر لزوم تبعیت از علمای دین به عنوان وارثان انبیا(ع)
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌ یزدی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب حوزه‌ که در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، به تشریح علت سختی‌ها و مشکلات در زندگی انبیاء الهی و لزوم تبعیت از علمای دین به عنوان وارثان انبیا و ائمه اطهار (ع) پرداخت.

رئیس موسسه امام خمینی اظهار داشت: طبق برخی از تعاریف ناقص و اشتباه، شهادت امام حسین (ع) تقدیری برای شفاعت مومنان و محبان اهل بیت (ع) بوده در صورتی که این تعاریف ناقص است و لازم است که دقیق و عالمانه به مساله شفاعت نگاه شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند بهترین نظام حکیمانه را به تعبیر قرآن نظام احسن را برای اداره جهان هستی به وجود آورده است، افزود: مختار بودن انسان یکی از لازمه‌های جهان هستی بوده که خداوند متعال برای او در نظر گرفته است تا این مخلوق بتواند به درجات والای معنوی برسد یا اینکه در گروه گناهکار‌ترین افراد قرار گیرد و بد‌ترین گناهان را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌های ائمه اطهار (ع) و پیامبران الهی برای هدایت انسان‌ها بوده است و افرادی که از این هدایت استفاده کرده در شادی آن‌ها شاد و در غمگینی آن‌ها غمگین هستند چرا که این همراهی درجات معنوی مومنین را ارتقاء می‌بخشد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی اظهار عواطف نسبت به اولیاء الهی را یکی دیگر از راهکارهای نزدیکی به خدای متعال دانست و افزود: ‌ طلاب، رسالت‌های خاصی را بر عهده دارند که بخشی از این رسالت‌ها به ادامه‌دادن راه انبیاء و اولیاء الهی باز می‌گردد؛ لذا باید ابتدا خود به اسلام عمل کنند و در درجه بعدی معارف اسلام را به سایر مردم برسانند.

عضو خبرگان رهبری علمای دین را وارثین انبیاء دانست و افزود: همانگونه که روایات اسلامی تصریح می‌کند تنها عالمان دینی هستند که وارثین پیامبران هستند که این مطلب نشان می‌دهد که بعد از پیامبران نزدیک‌ترین افراد به خدای متعال عالمان دین هستند که ادامه دهنده راه آنان هستند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی اظهار داشت: اکنون انقلاب اسلامی ایران در دنیا جایگاه مناسبی دارد و مردم باید قدردان این جایگاه باشند. طلاب اسلام را با تعاریف درست به مردم ارائه دهند و در ارائه مطالب باید به منابع اصلی دین مبین اسلام تکیه کنند و هیچ‌گاه به شنیده‌ها و حدسیات اکتفا نکنند و در بیان مباحث دینی به مردم از منابع صحیح مثل قرآن و روایت استفاده نمایند تا فردای قیامت نزد خدای متعال حجت داشته باشند.

استاد حوزه علمیه، درک‌کردن و عمل به آموزه‌های اسلامی را از راهکارهای اصلی پویایی جامعه اسلامی برشمرد و افزود: طلاب باید به خودسازی و عمل به آموخته‌های خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که گاهی علم بدون تقوا می‌تواند مضرات بسیاری برای جامعه اسلامی داشته باشد و ضربه‌ای که دشمن از ناحیه علمای جاهل به زمان به اسلام می‌زنند به مراتب از ضربه‌های افراد فاسق بد‌تر است.

عضو خبرگان رهبری در پایان استفاده از اوقات عمر و فرصت جوانی را مهم دانست و تاکید کرد: باید همواره شکرگزار نعمت الهی باشیم که به ما توفیق داده است در این مسیر مبارک قدم بگذاریم لذا باید دقت کنیم که لحظه‌ای از عمرمان تلف نشود و از لحظه لحظه آن در جهت فهم درست از اسلام و هدایت مردم استفاده کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfe0dm.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما