شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 38997
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

اولین روستای مسلمانان در استرالیا ساخته می شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جمعیت "الصداقة الاسلامية" در استرالیا می گوید: مسلمانان پس از رواج پدیده اسلام هراسی دوست دارند در محیط هایی خالی از تبعیض و بدفهمی زندگی کنند و در این زمینه، روستای "اقرأ" به عنوان اولین روستای ویژه سکونت مسلمانان در جنوب ملبورن ساخته می شود.
اولین روستای مسلمانان در استرالیا ساخته می شود
به گزارش قم نیوز، در منطقه "ساوت میلتون" استرالیا واقع در جنوب ملبورن که سال گذشته شاهد پدیده اسلام ستیزی بود، این روزها برخی به دنبال ساختن اولین روستای مسلمانان در این منطقه هستند.

روستای "اقرأ" یک پروژه مسکونی است که برای خانواده های مسلمان جنوب آسیا ساخته می شود و شامل 75 واحد مسکونی و مسجد است.

قیصر طراد رئیس جمعیت "الصداقة الاسلامية" در استرالیا می گوید: مسلمانان پس از رواج پدیده اسلام هراسی دوست دارند در محیط هایی خالی از تبعیض و بدفهمی زندگی کنند.

وی افزود: این پروژه مسکونی به مسلمانان اجازه خواهد داد در مدارس ویژه مسلمانان درس بخوانند و شعائر دینی خود را با آزادی کامل انجام دهند و البته ما نیز همواره به مسلمانان توصیه کرده ایم در کنار هم کیشان خود زندگی کنند و از این طریق قدرت اجتماعی خود را تقویت کنند.

طراد ادامه داد: این اتفاق و ساختن این روستا نشان دهنده اهمیت احترام به اعتقادات دینی و فرهنگی و انسانی دیگران از جمله مسلمانان است و این اقدام گامی صحیح است که امیدواریم در مناطق دیگر نیز اجرا شود؛ چرا که به سود ثبات اجتماعی می باشد و کمک می کند فضایی مناسب جهت گفتگو و تفاهم و ارتباط زنده میان گروه های مختلف جامعه ایجاد شود و خواسته ما از مسلمانان نیز این است که با دیگران ارتباط داشته باشند و منزوی نشوند و بهترین اخلاق و رفتار خود را در تعامل با دیگران به نمایش بگذارند تا روح اسلامی همکاری و همزیستی با دیگران را نشان دهند و ثابت کنند مسلمانان به دنبال انتشار خیر و عدالت میان تمام مردم هستند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfe1dm.w6dc1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما