يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : 36827
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد

کاهش 80 درصدی مصرف آب با استفاده از وسایل کاهنده

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با استفاده از وسایل کاهنده، میانگین مصرف آب 20 تا 80 درصد کاهش خواهد داشت.
کاهش 80 درصدی مصرف آب با استفاده از وسایل کاهنده
به گزارش قم نیوز، عبدالحمید توکلی بینا ظهر امروز در مراسم افتتاح دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه اظهار کرد: حمایت از واحد صنعتی تولید شیر آلات بهداشتی، اهرمی و چشمی و اتوماتیک یکی از مواردی بود که دولت به بخش صنعت اعتماد کرد.

وی با اشاره به تحقیقی در ارتباط با مصرف آب خانگی بیان کرد: با نصب سردوش‌ها به شیر آب حدود ۲۲ درصد در مصرف آب کاهش خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به کاربرد وسایل کاهنده‌ای که بر روی شیرهای آب متصل می‌شود گفت: بین ۲۰ تا ۸۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب با نصب همین وسایل امکان‌پذیر خواهد بود.

وی تحقیقات صورت گرفته در زمینه مصرف آب در مدت زمان یکسال را در شهر قم مورد توجه قرار داد و بیان کرد: سرانه مصرف آب در حوزه‌های علمیه ۶۰۰ هزار متر مکعب است که تعرفه آنها صفر است. همچنین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در مدارس آموزش ‌و پرورش و دانشگاه‌ها آب مصرف می‌شود که تعرفه آن با تخفیف روبه‌رو است. ادارات استان قم نیز در طول سال ۸۵۰ هزار متر مکعب آب مصرف می‌کنند.

توکلی‌بینا گفت: اگر در سه مورد یاد شده از وسایل کاهنده آب بهره ببریم و از شیرهای اهرمی استفاده کنیم به صورت قابل توجهی مصرف آب کاهش می‌یابد.

وی مصرف کلی آب در مدل‌های یاد شده را در طول سال ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار متر مکعب ذکر کرد و گفت: اگر با نصب این وسایل ۵۰ درصد هم کاهش مصرف آب داشته باشیم حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: اقتصاد مقاومتی تنها ناظر بر سرمایه تولید نیست و یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری و کاهش هزینه‌های مصرف است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfecdm.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما