دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 45737
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی:

تکیه کشور به برجام و ناتوانی در برابر تحریم‌ها واقعیت ندارد

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: تکیه کشور به برجام و ناتوانی در برابر تحریم‌ها واقعیت ندارد، اگرچه برجام اتفاق خوبی بود و عده‌ای در این زمینه زحمت کشیدند، اما اگر بخواهیم بگوییم بدون آن زندگی برای مردم ممکن نیست، اشتباه است.
تکیه کشور به برجام و ناتوانی در برابر تحریم‌ها واقعیت ندارد
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در جمع طلاب و فضلای مدارس علمیه بناب، تهران و کرمان با بیان اینکه غربی‌ها آبروی خودشان را با حمایت از عربستان برده‌اند اظهار داشتند: عربستان یمن را به مخروبه‌ای تبدیل کرده اما تنها دلیلی که هنوز غربی‌ها با وجود این جنایات سعودی‌ها از آن‌ها حمایت می‌کنند، همان درآمدهای مالی است، آنها می دانند عربستان سعودی هیچ یک از معیارهای حقوق بشر را رعایت نمی کند ولی باز هم از او حمایت می کنند.

ایشان با اشاره به اینکه کسانی که در پست‌های اجتماعی هستند باید در مسئله برجام که این روزها موردتوجه قرار گرفته ‌دقت کنند گفتند: برجام کار خوبی بود که صورت گرفت؛ اما نباید همه سرنوشت کشور را به برجام گره بزنیم، نباید خیال کنیم همه سرنوشت ما به برجام گره خورده است.

معظم له بر لزوم توجه به مسئله برجام تاکید کرد و ادامه دادند: اگر مسئله اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهیم و به توان داخل تکیه کنیم، در صورتی که آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند ما همچنان روی پای خود می‌ایستیم.

ایشان با انتقاد از برخی رسانه‌ها که تلاش می‌کنند برجام را تنها راه نجات کشور معرفی کنند اظهار داشتند: این رویکرد عیب است از این جهت که دشمن از آن به عنوان نقطه ضعف ما استفاده می‌کند، از همین رو نباید از برجام برای خود پاشنه آشیل بسازیم.

معظم له افزودند: تکیه کشور به برجام و ناتوانی در برابر تحریم‌ها واقعیت ندارد، اگرچه برجام اتفاق خوبی بود و عده‌ای در این زمینه زحمت کشیدند، اما اگر بخواهیم بگوییم بدون آن زندگی برای مردم ممکن نیست، اشتباه است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه باید در مقابل دشمن با تمام قوا ایستادگی کنیم خاطرنشان کردند: خیانت در اموال کشور و اموال بانک‌ها مشکل بزرگی است از همین رو یکی از مهم‌ترین وظایف کوتاه کردن دست ظالم از گریبان مسلمانان مظلوم است.

معظم له با اشاره به حمایت‌های ایران از مردم سوریه، یمن و عراق گفتند: باید جلوی ظالم را بگیریم، یکی از این راه‌ها هم موفقیت هر چه بیشتر در رشد علمی است، در حقیقت عقب‌ماندگی از نظر علم و دانش سبب انواع عقب‌ماندگی‌ها می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfeedj.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما