دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 47357
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم مطرح کرد

ضرورت استقرار نمایندگان بانک مرکزی در استان‌ها

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: به بانک مرکزی پیشنهاد دادیم که این بانک نماینده مقیم در هر استان داشته باشد.
ضرورت استقرار نمایندگان بانک مرکزی در استان‌ها
به گزارش قم نیوز، سید حسن رضوی امروز در قم با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش تولید اظهار کرد: استان قم ظرفیت‌های زیادی در بخش تولید دارد؛ از جمله این ظرفیت‌ها بخش فرش است و بهترین فرش کشور در قم تولید می شود، اما تاکنون اقدامات موثری را در بخش فرش استان انجام ندادیم.

وی ادامه داد: اگر به بخش فرش در استان قم توجه کنیم، می‌توانیم که این بخش را به یک نقطه قوت برای استان تبدیل کنیم، همچنین بحث بازار فروش یکی از مشکلات تولیدکنندگان در استان قم است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: از موانع سرمایه گذاری می‌توان به قوانین مزاحم در کشور اشاره کرد و برخی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه سرمایه گذاری جلوی اقدامات یکدیگر را می‌گیرند.

رضوی با اشاره به اقدامات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: این ستاد برای سال جاری پیشنهاداتی را به مدیران ارشد کشور داده است، از جمله پیشنهادات این بود که بانک مرکزی سهمیه تسهیلات را برای هر استان مصوب کرده و این سهمیه‌ها را به همه بانک‌ها ابلاغ کند.

وی ادامه داد: به بانک مرکزی پیشنهاد دادیم که این بانک نماینده مقیم در هر استان داشته باشد تا بتواند بر عملکرد بانک‌ها در استان‌ها نظارت و مدیریت داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: اعتقاد داریم که در بحث اقتصاد مقاومتی در استان، وزارتخانه‌ها پشتیبان ما نبودند، باید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور دو تا سه پروژه ملی برای هر استان تعریف کرده و این پروژه‌ها را به وزارتخانه‌ها ابلاغ کند تا شاهد اقدامات بهتری در بحث اقتصاد مقاومتی در استان قم باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری در استان قم هنوز نقاط ضعفی داریم، توقعات ما از این بخش بیش از این است، البته اداره کل میراث فرهنگی استان کارهای خوبی را در بخش گردشگری انجام داده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfemdj.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما