شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 14317
فرماندار قم:

نزدیک به 78 درصد واجدین شرایط انتخابات در قم شرکت کردند

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری در قم را اعلام کرد.
انتخابات
انتخابات
به گزارش قم نیوز، اسماعیل زارعی کوشا، مسوول هیات اجرایی انتخابات در استان قم، در جمع خبرنگاران نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری در قم را اعلام کرد و  از مشارکت نزدیک به 78 درصدی مردم در استان قم خبر داد.

فرماندار قم با اشاره به تعداد واجدین شرایط رای در قم، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری این دوره، 708371 نفر واجد شرایط بودند که از این تعداد، 546665 نفر در پای صندوق های رای حاضر شدند و رای خود را به صندوق انداختند. این تعداد کسانی است که هم کد ملی داشته اند، هم تعرفه گرفته اند.

زارعی کوشا تصریح کرد: نرخ مشارکت بیش از 77 درصد و نزدیک به 78 درصد بوده است و این نرخ از میانگین حضور مردم قم در انتخابات ریاست جمهوری بالاتر است.

مسوول هیات اجرایی انتخابات استان قم، در ادامه، نتیجه آراء قم را به شرح زیر اعلام کرد:
نفر اول: حسن روحانی 201677 رای
نفر دوم: سعید جلیلی: 121237 رای
نفر سوم: قالیباف 89987 رای
نفر چهارم: علی اکبر ولایتی: 68356 رای
نفر پنجم: محسن رضایی: 30540 رای
نفر ششم: محمد غرضی: 9346 رای

زارعی کوشا، با اشاره به میزان برگ های داخل صندوق، افزود:  544092 رای برگ داخل صندوق ها افتاده است و  465 رای باطله غیر ماخوذه داشتیم و در مقابل 543627 ، آمار کل برگ های رای ماخوذه، اعم از رای های صحیح و رای های باطه ماخوذه است.

فرماندار تصریح کرد: رای باطله ماخوذه 22484 رای و رای صحیح 521143 رای بوده است.

زارعی کوشا تاکید کرد: این نتایج رسمی و مورد تایید هیات نظارت است ولی نتایج رسمی کشور هنوز اعلام نشده است. اگر نفر اول واجد شرایط 50 درصد آراء و یک رای شده باشد، وی برنده انتخابات است، در غیر این صورت، اگر پایین تر باشد، دور دوم برگزار می شود.

فرماندار قم با اشاره به اینکه این رای ملت، رای به انقلاب و نظام بوده است، گفت:  خداوند توفیقی که به ملت ایران اعطا کرد تا اعتماد و اعتقاد مردم به انقلاب و نظام  کشور را به منصه ظهور برسانند. انتخابات 24 خرداد از جهات مختلف انتخابات ویژه ای بود. از نظر شکل و محتوا و از لحاظ اجرا مشخصات ویژه ای را داشت و این نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی است.

زارعی کوشا افزود: این انتخابات از لحاظ بازتاب های روز و نگاه هایی که به این مثبت به کشور و ملت ما دوخته شده بود، اهمیت فراوانی داشت. در انتخابات 24 خرداد ماه، مردم ایران، هم نمایندگان خودشان را برای عضویت در شوراها انتخاب کردند و هم عالی ترین مقام اجرایی کشور در این انتخابات به رای مردم گذاشته شد.


انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcfemdy.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما