دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 46547
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله علوي گرگاني:

حق شهدا ادا شود/آسايش و امنيت كنوني در گرو فداكاري شهدا است

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد با تاکید بر اینکه باید حق شهدا ادا شود، گفت:‌‌ شهيد در راه خدا داراي مقام والايي است، بايد مراقب باشيم كه حق شهدا از بين نرود و به خانواده‌هاي آنها بي‌حرمتي نشود.
حق شهدا ادا شود/آسايش و امنيت كنوني در گرو فداكاري شهدا است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای ستاد یادواره شهدای منطقه پردیسان اظهار کرد: خداوند در قرآن بیان کرده از شهدا سؤال می‌شود که خدا با شما چگونه رفتار می‌کند و پاسخ می‌دهند پروردگار خیر را نصیب بندگان می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در دوران گذشته طلاب سرمایه علمی را به کار می‌بردند گفت: مجالس بر اساس محتوای علم اداره می‌شد، سؤال می‌کردند و جواب می‌دادند. اکنون روزگار تغییر کرده و به جای آن بحث‌ها مباحث دیگر در زمینه اینکه برای کدام گروه هستید مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت حق دیگران گفت:‌ از سلمان سؤال شد چه کاری انجام دادی که به این مقام رسیدی، در پاسخ گفت حق دیگران را ادا کردم. باید در حوزه مراقب باشیم و حق هر شخصیتی را مطابق آن فرد ادا کنیم، زیرا حوزه مرکز ثقل است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به مقام شهادت گفت: ‌باید حق این مقام ادا شود، شهید در راه خدا دارای مقام والایی است و باید مراقب باشیم که حق شهدا از بین نرود و به خانواده‌های آنها بی‌حرمتی نشود.

وی یادآور شد: اگر در کشور امنیت پا برجا است از برکت خون این بزرگان است. شهدا خون خود را دادند تا در راحتی و آسایش باشیم چنین بزرگداشت‌هایی برگزار می‌شود تا خانواده‌های آنها کمبود و فقدان عزیزان خود را احساس نکنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfetdj.w6dvjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما