چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 40507
منبع : خبرگزاری تسنیم

از مخالفت نمایندگان با احداث نیروگاه حرارتی در قم تا پرداخت نشدن مطالبات خرید تضمینی جو

قم نيوز : قم نیوز: بررسی مسائل و مشکلات بخش‌ها و شهرهای تابعه استان از مهم‌ترین مسائلی بود که در جلسه شورای اسلامی استان با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات فرمانداری بررسی شد.
از مخالفت نمایندگان با احداث نیروگاه حرارتی در قم تا پرداخت نشدن مطالبات خرید تضمینی جو
به گزارش قم نیوز، بررسی مسائل و مشکلات بخش‌ها و شهرهای تابعه استان از مهم‌ترین مسائلی بود که در جلسه شورای اسلامی استان با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات فرمانداری بررسی شد.

حسن بختیاری در این جلسه با اشاره به اینکه شوراها پارلمان محلی شهرها هستند اظهار داشت‌: بررسی مسائل و مشکلات مردم در شهر و روستا از مهم‌ترین وظایف اعضای شوراها است که باید پیگیر آن باشند.

رئیس شورای اسلامی استان قم با اشاره به تبصره 10 بند ه بودجه سال 95 درخصوص آسفالت معابر شهرهای تابعه و روستاها افزود: این تبصره برای جمعیت شهرهای زیر 50 هزار نفر است که شهرداران و اعضای شورای شهرهای تابعه باید پیگیر آن باشند.

وی به اعتبارات طرح هادی روستاها در طرح بودجه 95 اشاره کرد و ادامه داد: 80 میلیارد تومان قابل توزیع در بودجه استان است که می‌توان از آن استفاده کرد.

وضعیت بحرانی آب روستاهای قم

ماشالله سعادتمندفر در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلات و مسائل پیش روی شهر و روستاهای قنوات تصریح کرد: پرداخت اعتبارات عمرانی به شهرداری قنوات طی سه سال گذشته کمتر از یک میلیارد تومان بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر قنوات ادامه داد: آزادسازی ورودی شهر قنوات نیز از دیگر مشکلات این شهر است که به دلیل کمبود اعتبارات معطل مانده است، در صورت تامین 500 میلیون تومان اعتبار می‌توان حداقل مقداری از این طرح را اجرا کرد.

وی مشکل دامداران این شهر گفت: عدم خرید نرخ مصوب شیر از دامداران سبب شده بسیاری از تولیدکنندگان در آستانه ورزشکستگی هستند و بیش از 50 درصد دامداران شغل خود را رها کرده‌اند.

سعادتمندفر با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خرید شیر کمتر از 1000 تومان است خاطرنشان کرد: این قیمت تناسبی با هزینه‌ها ندارد که لازم است مورد توجه استان قرار گیرد.

محسن روح پرور نیز با اشاره به معضل چاه‌های غیرمجاز در استان عنوان کرد: 2700 چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که در برخی شهرها منابع آبی تقلیل یافته و دیگر آبی برای کشاورزی باقی نمانده است.

عضو شورای اسلامی بخش جعفرآباد افزود: با وجودی که جمعیت روستاهای قم زیاد نیست اما باز هم مشکل آب در این روستاها وجود دارد که این موضوع سبب مهاجرت روستائیان به قم و حتی توسعه حاشیه نشینی می‌شود.

احداث نیروگاه حرارتی برای استان قم توجیهی ندارد

علی مرادی بی‌توجهی به مسئله گردشگری در بخش‌ها و شهرهای تابعه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: کویرگردی، دریاچه نمک و حوض سلطان از جاذبه‌های طبیعی گردشگری استان است که مورد بی توجهی قرار گرفته است.

عضو شورای شهرستان قم با اشاره به اجرای طرح احداث نیروگاه حرارتی در استان گفت: بنا بود این نیروگاه در مجاورت روستای طایقان ایجاد شود که در نهایت اجرای آن بخش مرکزی چشمه شور منتقل شده است، براساس گفته‌های کارشناسان این نیروگاه در ثانیه 5 مترمکعب آب نیاز دارد که با توجه به مسئله کمبود آب توجیهی برای استان وجود ندارد.

وی با پیشنهاد انتقال نیروگاه حرارتی به ابتدای حوزه استحفاظی تهران خاطرنشان کرد: از آنجا که برق تولیدی این نیروگاه برای استان است و قم بهره‌ای از آن نمی‌برد باید برای اجرای این طرح پیگیری جدی شود.

مهدی چراغی کمبود امکانات تفریحی و ورزشی روستاها و شهرهای تابعه را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: روستاها و شهرهای استان فاقد مجموعه‌های ورزشی هستند و حتی زمینی برای این موضوع ندارند.

عضو شورای شهر جعفریه با بیان اینکه یک دهم هزینه‌ای برای تیم صبا می‌شود خرج بخش‌ها و شهرهای تابعه شود تصریح کرد: در حوزه کشاورزی نیز از اردیبهشت ماه که برداشت جو تمام شده هنوز مطالبات کشاورزان پرداخت نشده که لازم است این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

الحاق چند شهر به قم راهکار جذب بودجه بیشتر است

حجت الاسلام سعید روحانی نیز در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از مشکلات استان به خاطر کمبود بودجه است و یکی از مهم‌ترین راهکارها این است که چند شهر به قم اضافه شود، تا مادامی که قم تک شهر باشد نمی‌توانیم اعتبارات بیشتری جذب کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: گردشگری و سرمایه گذاری تنها راه خروج از بحران اقتصادی است که برای آن باید همت جدی شود.

احمد امیرآبادی فراهانی در پایان این جلسه نیروگاه حرارتی را از جمله طرح‌هایی عنوان کرد که مجمع نمایندگان استان به شدت با آن مخالف هستند و گفت: این نیروگاه را از نظر زیست محیطی و گازهای گلخانه‌ای به صلاح مردم نمی‌دانیم و پیگیریم که در قم اجرایی نشود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت مالی کشور به گونه‌ای است که نمی‌توان برای اجرای طرح‌ها به دولت فشار آورد از همین رو باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

وی با انتقاد از قوانین دست و پا گیر استان در جذب سرمایه گذاران تصریح کرد: در برخی ادارات کارمندان با برداشت سلیقه‌ای از قوانین مانعی پیش روی سرمایه گذاران می‌شود این در حالی است که باید قوانین در راستای رفع مشکلات مردم باشد.

امیرآبادی به مسئله مقابله با پدیده زمین خواری اشاره کرد و ادامه داد: شبکه‌ای برای مقابله با فساد راه اندازی شده است و براساس آن اجازه زمین خواری و منابع طبیعی را به متخلفان نمی‌دهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfetdj.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما