چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : 27647
معاون اوقاف قم:

۱۰ ایستگاه «همه واقف باشیم» در قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز : معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه قم گفت: «همه واقف باشیم» شعار هفته وقت است که به این منظور ۱۰ ایستگاه «همه واقف باشیم» در قم دایر می‌شود.
۱۰ ایستگاه «همه واقف باشیم» در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز ، بعدازظهر امروز نشست خبری هفته وقف با حضور حجت‌الاسلام شیری و مسئولان ادارات اوقاف بخش‌های استان در اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام علی عزیزی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت و نمایشگاه ویژه هفته وقف، اظهار داشت: در این هفته 2 نمایشگاه همراه با 5 خیمه معرف برگزار می‌شود که پاسخ به مسائل شرعی، قرآن و سخنرانی گوشه‌ای از فعالیت‌های خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه قم با اشاره شعار هفته وقف، افزود: «همه واقف باشیم» شعار این هفته است که باوجود تبلیغات گسترده هنوز مسئله وقف در جامعه به شکل مطلوب فرهنگ‌سازی نشده است، بنابراین در این هفته 10 ایستگاه  «همه واقف باشیم» برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام عبدالحمید فاطمیان با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی در قم، تصریح کرد: این طرح در راستای اجرای نیت واقفان و برای تحقق بهداشت، سلامت عمومی از محل موقوفات انجام می‌شود.
 
مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری از محل موقوفات، عنوان کرد: در راستای اجرای امینانه نیت واقفان، 70 میلیون تومان در ماه محرم و صفر برای برپایی روضه امام حسین(ع) برگزار شد.
 
برگزاری همایش وقف و رسانه در امامزاده جعفر شهید
 
وی گفت: طرح مهر تحصیلی برای حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت و تلاش برای ادامه تحصیل آن‌ها  از اولویت‌های وقف است.  
 
حجت‌الاسلام فاطمیان بیان کرد: طرح فرهنگی آرامش بهاری امسال در ایام نوروز در قم همراه سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه برگزار شد و طرح نشاط معنوی ‌با حضور هزار و 500 دانش‌آموز برگزار شد. 
 
وی تأکید کرد: عمل به نیت واقفان یکی از وظایف سازمان اوقاف گفت و تاکنون هفت وقف جدید به قیمت چهار میلیارد تومان ثبت‌شده است.
 
حجت‌الاسلام فاطمیان با اشاره به برپایی همایش وقف گفت: همایش وقف و رسانه در امامزاده جعفر شهید واقع در خیابان شاه ابراهیم (ع) روز جمعه 28 آذر ساعت 18 برگزار می‌شود.
 
مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان قم اظهار داشت: نمایشگاه «علما، طلایه‌داران وقف» و نمایشگاه «واقفان خیراندیش، لبیک‌گویان حسینی» نیز ویژه واقفان با نیت برگزاری عزاداری‌های مربوط به امام حسین (ع) در هفته وقف برگزار می‌شود.
 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین کارهای اداره کل اوقاف برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن است که در این راستا در دو مرحله بیش از 10 هزار نفر در این طرح شرکت کردند.
 
حجت‌الاسلام فاطمیان گفت: تاکنون 42 پروژه عمرانی ویژه بقاع متبرکه در قم با بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است که تاکنون 60 درصد کار به‌خوبی پیشرفت داشته است.
 
19 بقاع متبرکه در بخش کهک وجود دارد
 
مسئول اوقاف و امور خیریه بخش با اشاره به بقاع متبرکه بخش کهک، اظهار داشت: 19 بقعه متبرکه در کهک وجود دارد که 44 نفر از امامزادگان در آنجا مدفون است و در کنار آن نیز 60 مسجد نیز در بخش کهک فعال است.
 
حجت‌الاسلام ابوالحسن خسروانی با اشاره به تلاش برای اخذ سند موقوفات، افزود:  یکی از فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه کهک تلاش برای اخذ سند است که تاکنون  95 پلاک وقفی، سند دریافت کرده‌اند که اطلاعات آن‌ها در سامانه سازمان اوقاف به ثبت رسیده است.
 
وی با اشاره به تلاش برای تعمیرات عمرانی در بقاع بخش کهک، بیان کرد: در حال حاضر180 نقشه UTM برای پلاک‌های وقفی در کهک تهیه‌شده، البته جاده‌سازی برای بقاع متبرکه، آینه‌کاری، طلاکاری و نقره‌کاری بقاع، ساخت حسینیه در روستاها، محوطه‌سازی آستان مقدس امامزادگان از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در بخش کهک است.
 
حجت‌الاسلام خسروانی با اشاره به اجرای طرح‌های فرهنگی در بخش کهک، خاطرنشان کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی و برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات قرآنی اوقاف در کهک گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی اداره کل اوقاف در این بخش است.
 
17 بقاع متبرکه در خلجستان وجود دارد
 
مسئول اوقاف و امور خیریه خلجستان با اشاره به بقاع متبرکه این بخش، اظهار داشت: در این خلجستان 17 بقعه متبرکه با 20 نفر از امامزادگان وجود دارد که 80 درصد از 164 موقوفه این بخش برای روضه امام حسین(ع) است.
 
حسین امینی‌خواه وی افزود: با اشاره به عملکرد 9 ماه گذشته اوقاف بخش کهک، افزود: احداث تربت‌خانه امامزاده محمد مهدی(ع) با یک میلیارد و 300 میلیون ریال و پنج میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه‌های عمرانی که یک میلیارد و 400 میلیون ریال آن از محل اعتبارات استانی بوده بخشی از فعالیت‌های عمرانی این بخش است. 
 
وی گفت: برگزاری کلاس‌های طرح اوقات فراغت با همکاری آموزش‌وپرورش شهر دستجرد گوشه‌ای از فعالیت‌های بخش خلجستان است، البته برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفر صادق(ع) به‌صورت در آستان مقدس امامزاده زکریا(ع) نیز یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اوقاف است.
 
مسئول اوقاف و امور خیریه خلجستان تأکید کرد: در حال حاضر دو موقوفه به ارزش 50 میلیون تومان مهم‌ترین دستاوردهای ما است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfevd0.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما