پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 14687
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

کسب نشان جهانی عملکرد شایسته آب توسط استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بیان کرد: سال گذشته استان قم موفق به دریافت نشان جهانی عملکرد شایسته آب از سازمان ملل شد.
کسب نشان جهانی عملکرد شایسته آب توسط استان قم
به گزارش قم نیوز، عبدالحمید توکلی بینا طی نشستی که صبح چهارشنبه به مناسبت هفته صرفه جویی در شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد بیان کرد: به مناسبت هفته صرفه جویی که از اول تا هفتم تیر ماه است هر روز این هفته را با یک نام نامگذاری کرده اند.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: امسال نسبت به سال های گذشته با توجه به بهره برداری کامل از طرح آبرسانی از سرشاخه های دز به قم و آب گوارای موجود، حساسیت های بیشتری در خصوص نهادینه سازی مصرف بهینه آب هست که با زحمت فراوان پس از 12 سال تلاش و سخت کوشی به بهرداری رسیده است.
 
توکلی بینا تصریح کرد: انتقال آب از سرشاخه های دز آخرین راه حل تامین آب شهر قم است و باید در خصوص آن توجهات و تدابیر ویژه ای اندیشید که امسال هم با رویکرد جدی تر چه به لحاظ کمی و چه کیفی فر هنگ سازی گسترده ای برای استفاده درست از آب داشته باشیم.
 
وی در ادامه بیان داشت: تبلیغات محیطی، استفاده از ظرفیت برنامه های صداو سیمای استان قم، سخنرانی مدیرعامل آبفای استان در نمازجمعه،برگزاری چهارمین همایش تبیین راه های کاهش مصرف آب، آغاز جنگ های هفتگی دوستی با آب در پارک های سطح شهر، نصب ادوات کنترل کننده در اماکن عمومی و  دولتی در هفته پیش رو داریم.
 
وی با اشاره فعالیت شرکت در مدارس اظهار داشت: حضور در مدارس و بخشی نیز در سال جاری انجام شد و با اجرای نمایش های ترویجی در 700 مدرسه دانش آموزان را با مباحث آب و صرفه جویی از آن آشنا کردیم.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: مبحث آب بسیار مهم و حیاتی است تا جایی که در قرآن نیز به آن اشاره و ائمه و بزرگان دین هم بر صرفه جویی در آن تاکید کرده اند.
 
توکلی بینا در ادامه تاکید کرد: صرفه جویی در مصرف آب ضرورتی برای دیروز یا امروز نیست بلکه مساله ای مهم برای آینده  بشر می باشد چرا که هر چه زمان پیش می رود سرانه برخورداری هر فرد از آب کمتر می شود و این مشکلی جهانی است که گریبان گیر همه شده و آلودگی و تغییرات اقلیمی از جمله عوامل تشدید کننده این معضل است.
 
وی ادامه داد: استان قم طی سال گذشته موفق به کسب دریافت نشان جهانی عملکرد شایسته آب  توسط سازمان ملل شد و بحث بین المللی آب موجب تعامل کشورها با یکدیگر شده تا جایی که 6 طرح ایرانی برای استفاده کشورهایی که داچار این معضل هستند قرار گرفته و برگزیده شده است و کشورها توانسته اند با یکدیگر تبادل نظر کنند.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به خشکسالی های استان گفت: آخرین راه حل آب قم سرشاخه ها دز است که در چهار دهه متوالی اقداماتی صورت گرفت که بالاخره اکنون به نتیجه رسیده که گرانترین آب موجود است که هر مترمکعب آن 2 هزار تومان هزینه داشته که از مردم 250 تومان دریافت می شود و باید در این خصوص صرفه جویی و مصرف بهینه ای داشت.
 
توکلی بینا با تاکید بر افزایش دمای استان قم گفت: امسال با وجود آنکه دما نسبت به سه ماه اول سال گذشته افزایش آنچنانی نداشته ولی رشد مصرف آب به هفت و نیم درصد بیشتر از سال گذشته رسیده و این یک هشدار جدی است.
 
وی اظهار داشت: شاه کلید مقابله با کم آبی در دنیا مدیریت مصرف است چرا که منابع آب محدود است.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تاکید کرد: بخشی از هدررفت آب از جانب مصارف خانگی، بخشی نیز به فضای سبز اختصاص داد که باید منابع تامین فضای سبز از آب قابل شرب شهری جدا شود وش هرداری باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.
 
توکلی بینا تصرح کرد: EC مناسب برای آب قابل شرب زیر 1200 است که خوشبختانه EC آب موجود در استان قم 600 است و این نشان از نتیجه از تلاش های استان قم است.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcfevdy.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما