چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : 38087
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله حسینی بوشهری؛

طلاب جوان از فرصت حضور در قم کمال استفاده را داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه گفت: طلاب جوان باید از فرصت حضور در قم و در کنار حرم کریمه اهل بیت(ع) کمال استفاده راکرده و با توسل به این بانوی کرامت به افتخارات علمی و اخلاقی دست پیدا کنند.
طلاب جوان از فرصت حضور در قم کمال استفاده را داشته باشند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز بعد از نماز ظهر و عصر در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمی قم، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار داشت: شخصی در خدمت پیشوای ششم شیعیان سوالی پرسید: «قلت له: قوم یعملون بالمعاصی و یقولون نرجو، فلا یزالون کذلک حتی یأتیهم الموت. فقال: هولاء قوم یترجَّحون فی الامانیّ، کذبوا، لیسوا براجین، انّ من رجا شیئاً طلبه و من خاف من شیء هرب منه/ به حضرت صادق «علیه السّلام» عرض کردم: گروهی معصیت می‌کنند و می‌گویند، ما امید و رجا داریم. پیوسته چنین باشند تا این که مرگ آنان را دریابد. امام«علیه السّلام» فرمود: اینان گروهی‌اند که در آروزهای خویش غوطه‌ورند و آرزوهایشان آنان را از راه استوار منحرف کره است. دروغ می‌گویند. اهل رجا و امید نیستند. قطعاً کسی که به چیزی امید داشته باشد، به دنبال تحقق آن است و در طلب آن برآید و آن که از چیزی بیمناک باشد، از آن پرهیز می‌کند و می‌گریزد».

وی ابراز داشت: با عبرت گیری و عمل به روایات معصومین(ع)، زندگی همه؛ مخصوصا طلاب و روحانیون به مدینه فاضله تبدیل خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: برای طلاب تحصیل دانش لازم است؛ اما دستیابی به کمالات از وظایف ماست؛ چراکه در آینده در جامعه حضور داشته و به ما القاب روحانی، عالم دین، پیشوا، مقتدا و ... داده می شود که بار سنگینی را بر دوش ما خواهد گذاشت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برخی از گناهان مرسوم در جامعه، تصریح کرد: اگر طلبه بتواند در دایره گناهان در مقابل آن بایستد و مقابله کند، بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قم بیان داشت: طلاب باید قدردان فرصت حضور در حوزه علمیه و حجره ها باشد؛ چرا که اگر آن را از دست بدهد، دیگر دست یافتنی نیست.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: طلاب باید در دستیابی به کمالات و رشد معنوی تلاش کرده و وقت خود را در بی خیالی نگذرانند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این مطلب که «حضور در حوزه خوش است از یک سو و مایه تأسف است از سوی دیگر»، ابراز داشت: خوشی آن این است که در حوزه، قرآن، سخن استاد، محبت استاد، تحصیل، کمالات اخلاقی وجود داشته و ناخوشی این است که پس از 6 سال چشم باز کنیم که هنوز سر خط هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: طلاب جوان باید از فرصت حضور در قم و در کنار حرم کریمه اهل بیت(ع) کمال استفاده را کرده و با توسل به این بانوی کرامت به افتخارات علمی و اخلاقی دست پیدا کنند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: طلاب باید از تبلیغ در میان خانواده، فامیل، رفقا و ... غافل نشده و باید با تحصیل مناسب خود را کامل نمایید.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت:  فقط به درس و بحث روزمره اکتفا نکنند؛ بلکه برنامه ریزی برای سیر مطالعاتی داشته و خود را تقویت علمی نمایند.

امام جمعه قم اظهار داشت: حفظ حرمت اساتید بسیار مهم است و در زندگی طلاب اثر وضعی دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfexdm.w6dccagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما