يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : 38177
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله حسینی بوشهری:

حوزه باید بتواند پاسخگوی نیازهای حدیثی جهان باشد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: حوزه باید روزی بتواند پاسخگوی نیازهای حدیثی جهان باشد و بحث‌های تطبیقی نسبت به احادیث اهل سنت و نقد و بررسی عالمانه داشته باشد.
حوزه باید بتواند پاسخگوی نیازهای حدیثی جهان باشد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری قبل از ظهر شنبه در دیدار رئیس مرکز تخصصی علوم حدیث و سردبیر مجله حدیث حوزه، اظهار داشت: فعالیت تخصصی در دارالحدیث کار شایسته‌ای است و مقالات و کتاب‌هایی که در آن ارائه می‌شود باید در طراز حوزه و حدیث باشد.

وی بیان داشت: اگر فعالیت مراکزی همچون مرکز تخصصی حدیث نباشد احادیث به فراموشی سپرده می‌شوند زیرا کتاب حدیثی منتشر نمی‌شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: ‌ برخی از مجله حدیث حوزه تعریف‌های خوبی داشتند و خوب است این گونه فعالیت‌ها ادامه و توسعه یابد.

بحث‌های حدیثی در فضای آزاد گسترش یابد

وی افزود: در خصوص فعالیت‌های حدیثی، کاری در فیضیه آغاز شده که شایسته است توسعه یابد و در فضای آزاد نیز بحث حدیثی را گسترش دهیم.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ان شاء الله در فضای عمومی حوزه با اتقان لازم و درنظر گرفتن تمامی جوانب، بحث‌های حدیثی مورد توجه قرار گرفته و گسترش یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حوزه باید روزی بتواند پاسخگوی نیازهای حدیثی جهان باشد و بحث‌های تطبیقی نسبت به احادیث اهل سنت نقد و بررسی عالمانه داشته باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfeydm.w6dceagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما