چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 921
مدیرکل محیط زیست استان قم:

بیمه خسارات وارده به کشاورزان به واسطه حمله گرازها را جبران می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: خساراتی که به کشاورزان به واسطه حمله گرازها وارد شده است، از طریق بیمه محصولات کشاورزی جبران می‌شود.
بیمه خسارات وارده به کشاورزان به واسطه حمله گرازها را جبران می‌کند
به گزارش قم نیوز، علیرضا نجیمی با اشاره به ورود گرازها به مناطق روستایی استان اظهار کرد: حیات وحش با سرد شدن و تغییر آب و هوا برای تامین غذا به سمت اراضی پایین شهر یا همان روستاها نقل مکان می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیتی که از ورود گرازها به باغ و مزارع مناطق کرمجگان و کهک ایجاد شده است، ادامه داد: این مناطق درگذشته زیستگاه گرازها بوده که با دخالت انسان در طبیعت به تصرف درآمده است.

مدیرکل محیط زیست استان قم تصریح کرد: با دخالت بشر زیستگاه این حیوانات به باغ و مزرعه تبدیل شده است و این حیات وحش که از قبل در این مناطق زیست می‌کردند در زمان سرما به طور طبیعی به زیستگاه خود که اکنون به باغ و مزرعه تبدیل شده است برگشتند و این بازگشت خساراتی نیز به همراه داشته است.

نجیمی در ادامه با اشاره به جبران خسارت وارده به کشاورزان ادامه داد: خساراتی که به کشاورزان به واسطه حمله گرازها وارد شده است، از طریق بیمه محصولات کشاورزی جبران می‌شود.

وی افزود: اگر خسارت وارد شده به دلیل دخالت بشر در طبیعت نبوده باشد از طریق اعتبارات اختصاص داده شده، جبران می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه دسته‌ گرازهایی که به باغ و مزارع حمله کرده‌اند، ۱۰ تا ۱۵ عدد بوده است، ادامه داد: کشاورزان باید برای عدم ورود این گرازها به داخل مزارع و باغات حتی‌المقدور فضای آن را محصور کنند تا ورود این حیوانات به محدوده باغ و مزرعه موجب ایجاد خسارات نشود.

نجیمی با بیان اینکه در حال حاضر دو مورد مجوز میر شکاری در منطقه کرمجگان صادر شده است، گفت: کشاورزان در صورت تعرض حیات وحش به باغات و مزارع با شیوه‌های درست از حمله آنها جلوگیری کرده تا آسیبی به مزارع و گرازها نرسد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcfiyd1aw6d0.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما