جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 44864
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار فتاح مطرح کرد

ضرورت حمایت بیشتر دولت از کمیته امداد/ ضرورت خودکفایی و توانمندسازی مددجویان

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید ضرورت حمایت بیشتر دولت از کمیته امداد را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت باید حمایت بیشتری از کمیته امداد داشته باشد و کمیته امداد نیز باید مطالبات خود را مطرح کند.
ضرورت حمایت بیشتر دولت از کمیته امداد/ ضرورت خودکفایی و توانمندسازی مددجویان
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر دیروز در دیدار پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور در سخنانی با اشاره به اینکه کمیته امداد باید در فعالیت‌های خود برخی از نکات را مد نظر قرار دهد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که کمیته امداد باید به اطلاع مردم برساند این است که مردم بدانند صدقاتی که در اختیار کمیته امداد قرار می‌دهند خرج کارکنان این نهاد نمی‌شود و همچنین این صدقات از کشور خارج نشده و صدقات هر منطقه، در‌‌ همان منطقه هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سرمایه کمیته امداد اعتماد مردم است، بیان کرد: باید فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته امداد در آخر سال به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فرهنگ امداد باید در کشور گسترش یابد، اضافه کرد: باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شده و روز به روز توسعه یابد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه کمک رسانی به مددجویان باید با حفظ کرامت آن‌ها همراه باشد، گفت: از جمله مسائلی که باید مورد توجه کمیته امداد قرار گیرد، مسائل فرهنگی خانواده است و در این خصوص باید تلاش گسترده‌ای صورت گیرد.

وی، اولویت‌بندی در ارائه کمک‌ها به خانواده‌ای زیرپوشش را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید در کنار ارائه کمک به خانواده‌های زیرپوشش بر اساس اولویت‌بندی، خودکفایی و توانمندسازی در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی، بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید در خصوص اهمیت صدقه با استفاده از این ظرفیت به مردم اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی ضرورت حمایت بیشتر دولت از کمیته امداد را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: دولت باید حمایت بیشتری از کمیته امداد داشته باشد و کمیته امداد نیز باید مطالبات خود را مطرح کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه صدقات خود را به صندوق کمیته امداد می‌اندازند، بیان کرد: کاری که انجام می‌دهید عبادت است و ذخیره‌ای برای آخرت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfjcdj.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما