چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : 14894
مدیرکل کمیته امداد قم:

قمی‌ها امسال ۶۰ درصد بیشتر به کمیته امداد کمک کردند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: کمک‌های مردم استان قم به کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
قمی‌ها امسال ۶۰ درصد بیشتر به کمیته امداد کمک کردند
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی مدیرکل کمیته امداد استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به کمک‌های مردمی به کمیته امداد اظهارکرد: در سه ماهه اول امسال مردم سه میلیارد و 800 میلیون تومان به کمیته امداد کمک کرده اند که نسبت به سال قبل 60 درصد افزایش داشته است.
 
وی اضافه کرد: مردم ستون خیمه امداد هستند که پشتیبانی‌های آن ها از کمیته امداد، حمایت شایانی به امداد کرده است و رشد 60 درصدی کمک‌ها، ارزشمند است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به آمار جمعیت مددجویان کمیته امداد در استان قم اظهار کرد: کمیته امداد استان قم 20 هزار خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد که 3.3 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و از نظر بعد حمایت خانوادگی، استان قم سومین استان در کشور است.
 
وی اضافه کرد: مبلغ دومیلیارد و 500 میلیون تومان در سه ماهه اول امسال بابت کمک معیشتی و مستمری به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده است.
 
جلالی بیمه کردن زنان سرپرست خانوار را یکی از فعالیت کمیته امداد استان برشمرد و افزود: 5100 نفر از زنان سرپرست خانوار در سه ماه اول امسال بیمه شده اند که کمیته امداد مبلغ یک میلیارد و پنجاه میلیون تومان را به عنوان سرانه بیمه پرداخت کرده است.
 
وی ادامه داد: 880 میلیون تومان هزینه‌های درمانی مددجویان بوده که امسال سرانه درمان افراد تحت پوشش کمیته امداد افزایش پیدا کرده است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به وام‌های پرداختی از سوی کمیته امداد گفت: در سه ماهه اول امسال 1261 نفر وام قرض الحسنه و 540 نفر وام اشتغال را دریافت کرده اند که حجم وام‌های کارگشایی و قرض الحسنه 6 میلیارد و و 36 میلیون تومان بوده است و تا سقف 15 میلیون تومان وام اشتغال به نیازمندان پرداخت می‌شود.
 
جلالی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد برای اوقات فراغت اظهار کرد: 5700 دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که شش پایگاه برای برگزاری برنامه اوقات فراغت آنها ساماندهی شده است و در سال گذشته در بررسی‌ها کمیته امداد استان قم به عنوان دستگاه برتر اوقات فراغت شناخته شد.
 
وی ادامه کرد: کلاس‌های تابستانی از اول تیرماه آغاز می‌شود و پایان آن در شهریورماه خواهد بود که در دوره‌های تابستانی 28 سرفصل از جمله آموزش‌های فنی و هنری آموزش داده می‌شود.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قم برگزاری اردوها را یکی از برنامه‌های کمیته امداد دانست و افزود: برای 1400 نفر از شرکت کنندگان دوره‌های تابستانی اردوهای یک روزه وهفت روزه طراحی کرده ایم که تاکنون دو گروه به مشهد و تهران اعزام شده اند و بقیه افراد تا پایان تابستان به اردو می‌روند.
 
وی اضافه کرد: همه هزینه‌های کلاس‌ها، ایاب و ذهاب و پذیرایی دوره‌های تابستانی از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود و مددجویان هیچ هزینه ای را نمی پردازند که مبلغ 300 میلیون تومان برای دوره‌های تابستانی پیش بینی شده است.
 
جلالی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان گفت: یکی از اولویت‌های کمیته امداد، اهدای سبد کالا به نیازمندان است که با مشارکت خیرین انجام می‌شود و در هفته اول ماه رمضان 10 هزار بسته غذایی توزیع می‌شود که این بسته‌های غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات است که ارزش آن  60 هزار تومان است.
 
وی ادامه داد: سال گذشته مردم 600 میلیون تومان را برای اطعام فقرا کمک کرده اند که 300 هزار نفر اطعام شده اند و کمیته امداد همچنین آماده مشارکت با خیرین برای برپایی سفره‌های اطعام است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قم یکی از برنامه‌های برنامه ریزی شده در ماه رمضان بازدید مسئولین و خیرین از منازل نیازمندان دانست و افزود: این برنامه با این هدف ایجاد رابطه بین خیرین و نیازمندان انجام می‌شود تا خیرین ضمن آشنا شدن با نوع زندگی نیازمندان، متناسب با امکانات شان به آن ها کمک کنند.
 
جلالی با اشاره به طرح اکرام ایتام اظهار کرد: هم اکنون 12600 حامی از 2500 یتیم  حمایت می‌کنند که در ماه رمضان استقبال از کمک به ایتام صورت می‌گیرد و در طرح اکرام ایتام، حامی باید ماهانه حداقل 30 هزارتومان را پرداخت کند.
 
وی اضافه کرد: پیش بینی شده است که در ماه رمضان در میدان آستانه پایگاه فعالی برای طرح اکرام ایتام باشد که اوج استقبال از طرح اکرام ایتام در روز 21 رمضان خواهد بود.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به طرح‌های شفا و محسنین گفت: خیرین می‌توانند در قالب طرح شفا به بیماران دارای بیماری‌های صعب العلاج کمک کنند و همچنین در طرح محسنین از خانواده‌های پرجمعیت حمایت کنند.
 
جلالی حمایت‌ها‌های کمیته امداد را به صورت غیر مستقیم دانست و افزود: دادن پول به صورت مستقیم اهمیت زیادی ندارد،  بلکه برای نیازمندان حمایت‌ها اهمیت بیشتری دارد که این حمایت‌ها در بخش‌های درمان، اشتغال و تحصیل است.
 
وی ادامه داد: 33 درصد فعالیت‌های کمیته امداد با  کمک‌های مردم است و بقیه از منابع دولتی است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به نهضت مسکن سازی برای نیازمندان اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون 540 خانوار تحت پوشش کمیته امداد صاحب مسکن شده اند و 213 واحد مسکونی نیز عملیات ساختمانی آن به اتمام رسیده که درصورت فراهم شدن امکانات واگذار می‌شود.
 
وی اضافه کرد: آغاز احداث 400 واحد مسکونی هم در برنامه کمیته امداد هست و رویکرد کمیته امداد حل مشکل مسکن خانوارهای تحت پوشش کمیته تا سه سال آینده است.
 

انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcfjcdy.w6dj1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما