قم نيوز : قم نیوز: اتفاقات پیرامون ورزش قم در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر مدال طلای حمیدرضا نجاتی نماینده کاراته قم در آسیا و نایب قهرمانی جودوکاران قم در کشور قرار گرفت. ََ
مدال طلای "نجاتی" در آسیا و نایب قهرمانی جودوکاران قم در کشور
به گزارش قم نیوز، در هفته‌ای که سپری شد اتفاقات گوناگونی در ورزش قم رخ داد که در این گزارش نگاهی بر این رویداد‌ها داریم.

اعلام برنامه مسابقات ماهان تندیس در نیمه نهایی لیگ بر‌تر امید

برنامه مرحله نیمه نهایی و پایانی مسابقات فوتسال لیگ بر‌تر امید باشگاه‌های کشور مشخص شد و تیم امید ماهان تندیس قم حریف نماینده گیلان شد.

ماهان تندیس که در مرحله گروهی این رقابت‌ها با اقتدار در صدر جدول رده بندی قرار گرفت و به عنوان تیم نخست راهی نیمه نهایی شد، در این مرحله به دیدار تیم شهرداری رشت می‌رود.

شهرداری رشت در مسابقات گروه نخست پس از حفاری خوزستان در رتبه دوم گروه خود ایستاد و حریف ماهان تندیسی شد که به همراه فرش آرای مشهد به نیمه نهایی آمده بود.

بدین ترتیب تیم‌های ماهان تندیس قم و شهرداری رشت از ساعت ۱۶ روز ۲۹ مرداد ماه در سالن شهید بهشتی مشهد نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی را برگزار می‌کنند و سپس از ساعت ۱۸ حفاری خوزستان و فرش آرای مشهد با هم روبرو می‌شوند.

فینال لیگ بر‌تر امید از ساعت ۱۸ روز ۳۰ مرداد برگزار شده و پیش از آن، از ساعت ۱۶ مسابقه رده بندی برای تعیین تیم سوم فوتسال امید کشور انجام می‌شود.

نجاتی و کسب نشان طلای کاراته قهرمانی نوجوانان آسیا

چهاردهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال با حضور ۳۷۰ کاراته‌کا از ۲۹ کشور در مالزی برگزار شد و در رقابت‌های بخش کومیته رده سنی نوجوانان و در وزن به اضافه ۷۰ کیلوگرم، حمیدرضا نجاتی کاراته‌کای شایسته قم به مدال طلا دست یافت.

این نوجوان قمی در راه رسیدن به مقام قهرمانی پس از یک دور استراحت در دور دوم نماینده چین را ۸ بر صفر برد، سپس مقابل قزاقستان به برتری ۱۱ بر ۷ رسید و در فینال موفق به شکست دادن حریف اردنی با نتیجه ۴ بر صفر شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

البته در بخش پسران و در کاتای انفرادی نوجوانان علیرضا خدری دیگر کاراته‌کای استان قم که در بخش کاتا نوجوانان حضور داشت، ابتدا با نتیجه ۵ بر صفر نماینده کویت را شکست داد، در دومین دیدار مقابل حریف ژاپنی ۴ بر یک نتیجه را واگذار کرد و در جدول شانس مجدد هم با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب کاتاروی کشور میزبان شد و دستش از رسیدن به مدال خالی ماند.

تساوی صبای قم برابر پدیده در لیگ بر‌تر فوتبال

تیم‌های فوتبال پدیده مشهد و صبای قم در هفته سوم لیگ بر‌تر فوتبال به تساوی یک بر یک دست یافتند تا صبا با این تساوی ۵ امتیازی شده و رکورد شکست ناپذیری خود را حفظ کند.

در فاصله ۱۵ دقیقه به پایان بازی ارسال میلاد غریبی با دست روزبه چشمی برخورد کرد تا داور اعلام خطای پنالتی به سود میزبان کند که رضا عنایتی برای زدن ضربه پنالتی پشت توپ ایستاد و گل برتری تیمش را به ثمر برساند تا پدیده در آستانه کسب دومین پیروزی پی‌درپی قرار گیرد.

با این گل جریان بازی با حملات تیم صبا تغییر کرد و این تیم به ویژه با استفاده از شوت‌های راه دور چند موقعیت را به دست آورد. در لحظات پایانی محمد حسن‌زاده دو فرصت خوب گلزنی را برای صبا از دست داد اما همین بازیکن در دقیقه ۷+۹۰ با استفاده از یک ضربه ایستگاهی دروازه پدیده را باز کرد تا این دیدار با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

جودوکاران قم نایب قهرمان کاتا جودو کشور شدند

جودوکاران قم با کسب ۴ مدال رنگارنگ نایب قهرمان مسابقات کاتا جودو قهرمانی کشور شدند و درخشش خود رد رقابت‌های فصل گذشته را تکرار کردند.

این مسابقات در ۵ کاتای اصلی برگزار شد که در فرم ناگه نوکاتا قم با درخشش محسن قاسم لو و محمد جواد بشاری مدال نقره را به دست آورد و در فرم کاتامه نوکاتا فخرالدین رضایی و مهدی عظیمی‌برآبادی از استان قم بر سکوی دوم این مسابقات ایستادند.

محمد‌حسین سالاری و محمدرضا صحرایی، کاتاروهای بر‌تر قم که سابقه کسب نشان بین المللی در ترکیب تیم ملی جودو را دارند نشان طلای فرم جونو کاتا را به خود اختصاص دادند و در همین کاتا مجتبی اسماعیل‌پور و حمیدرضامحققی از قم سوم شدند.

برترین‌های تیراندازی مردان و زنان قم مشخص شدند

بر‌ترین تیراندازان قم در دو بخش مردان و زنان و در ماده‌های تخصصی تفنگ و تپانچه بادی پس از برگزاری رقایت بین ۴۰ ورزشکار بر‌تر این رشته در قم مشخص شدند.

در پیکارهای تفنگ بادی آقایان و در مجموع امتیازات مراحل دوگانه، مقصود تیمار با ثبت بهترین امتیاز مقام قهرمانی این پیکار‌ها را تصاحب کرد و پس از وی سید محمد جواد قاسمی به مقام دوم رسید و حسین ستاری در سکوی سوم ایستاد.

در پایان مسابقات تپانچه بادی مردان و در پایان دور رکوردگیری این مرحله، محمد مهره ساز قهرمان شد و علی محمدی مقام دوم را به دست آورد در شرایطی که محمد علی شکر اللهی مدال برنز را کسب کرد.

در جدول امتیازات تفنگ بادی بانوان در مجموع امتیازات دو مرحله رویا صبح خیز مقام نخست را کسب کرد و پس از وی فهیمه زند و فاطمه حسین‌زاده عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

در پایان رقابت‌های تپانچه بادی بانوان و در پایان مرحله دوم، فاطمه غروی با کسب بیشترین امتیاز طلایی شد و ریحانه حیدری و سارا واغظی مکان‌های دوم و سوم را تصاحب کردند.

درخشش دو و میدانی کاران قمی در مسابقات جانبازان و معلولان کشور

مسابقات دو و میدانی جانبازان و معلولان قهرمانی کشور زیر نظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک در تهران برگزار شد که ورزشکاران قم توانستند یک مدال طلا و دو مدال نقره این مسابقات را به دست آوردند.

این مسابقات با حضور تیم‌هایی از استان‌های مختلف و در بخش‌های جانبازان و معلولین، نابینایان و کم بینایان برگزار شد که تیم استان قم توانست توسط علی زره ساز به مدال خوشرنگ و باارزش طلا دست پیدا کند.

احمد اسلامی و محمدجواد حائری دیگر اعضای تیم دو و میدانی جانبازان قم توانستند در این مسابقات دو مدال نقره به دست آورند و تیم‌های آذربایجان شرقی، زنجان و بوشهر به ترتیب اول تا سوم شدند.

برترین‌های تکواندوی قم مشخص شدند

مسابقات تکواندوی باشگاه‌های استان قم در رشته کیوروگی به میزبانی خانه تکواندو برگزار و نفرات بر‌تر این رشته مشخص شدند.

این مسابقات در بخش کیوروگی و طی دو مرحله مسابقه برگزار شد که در پایان مرحله دوم و پایان این مسابقات، ورزشکاران حاضر در این مسابقات ۲۸ نفر بودند که از این نفرات ۱۰ نفر برای مسابقات کشوری برگزیده شدند.

حمیدرضا صادقی، سیدهادی کشوری، مهدی صحرایی، رضا قدیمی، محمد ابراهیمیان، حسن داداش‌زاده، محمدمهدی شازده احمدی، مهدی عابد، محمد بینایی و امیرحسین میرزایی نفرات بر‌تر این مسابقات بودند که به عضویت تیم تکواندوی استان قم برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور درآمدند.

مسابقات قهرمانی تکواندو کشور در سبک کیوروگی از روز ششم شهریور آغاز می‌شود و تیم تکواندوی استان قم برای کسب مدال از این مسابقات، با حریفان خود پیکار می‌کند.

برگزاری نشست مشترک مدیر کل ورزش و جوانان قم و هیئت‌های ورزشی

نشست مشترک مدیر کل ورزش و جوانان قم و هیئت‌های ورزشی برگزار شد و در این نشست مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از تشکیل کارگروه تخصصی توسعه ورزش قم با حضور مسئولان هیئت‌های ورزشی خبر داد.

حسن عابدی در گردهمایی مسئولین ستادی اداره کل ورزش و جوانان با روسای هیئت‌های ورزشی که در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، تصریح کرد: در روزهای اخیر دیدارهای مختلفی با مسئولین ارشد استان و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم تا با تقویت روابط اداره کل با ارگان‌های مختلف بتوانیم از حمایت بیشتر مسئولین از ورزش و جوانان برخوردار شویم.

وی یاد آور شد: همچنین کارهای مقدماتی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با تربیت بدنی آموزش و پرورش استان به منظور تقویت تعامل اداره کل با آموزش و پرورش انجام شده و به زودی نهایی می‌شود تا هر دو طرف از ظرفیت‌هایی که برای استعدادیابی و در نتیجه توسعه ورزش استان دارند بهره‌مند شوند.

عابدی بیان کرد: ما به زودی کارگروه‌های تخصصی توسعه ورزش استان را در اداره کل به صورت جدی و مستمر فعال می‌کنیم و از مسئولین هیئت‌های ورزشی دعوت می‌کنیم تا با حضور در این کارگروه نسبت به رفع موانع و مشکلات و همچنین تقویت نقاط مثبت و فرصت‌های پیش‌رو اقدام کنیم.

مدال طلای بانوی قمی از مسابقات جهانی کاراته ترکیه

بانوی قمی با کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی به کار خود در پیکارهای کاراته سبک شوتوکان در ترکیه پایان داد.

تنها نماینده قم در این مسابقات معصومه فرجی بود که توانست با شایستگی حریفان خود را از پیش رو برداشته و بدین ترتیب عنوان نخست و مقام قهرمانی سبک شوتوکان جهانی را کسب کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfjjd0.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما