جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : 30364
قم نیوز گزارش می‌دهد

از تجمع اعتراضی مقابل شورای شهر تا حمایت مخالفان موافق نما از مردم

قم نيوز : قم نیوز: عده ای از کارگران شهردای با تجمع در مقابل ساختمان شورا شهر قم نسبت به از دست دادن شغل خود اعتراض کردند اما عده‌ای از مخالفان تمدید قرارداد شهرداری با این افراد امروز به حمایت از مردم می‌پردازند.
از تجمع اعتراضی مقابل شورای شهر تا حمایت مخالفان موافق نما از مردم
به گزارش قم نیوز، روز گذشته خبری مبنی بر تجمع عده‌ای از کارگران شهرداری مقابل شورای شهر قم که به تازگی شغل خود را از دست داده بودند منتشر شد.

داستان از این قرار بود که در جلسات پایانی سال گذشته، شورای شهر لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن تعداد ۳۲۰ نفر از کارگران فضای سبز شهرداری که از یک سال قبل در طرح توسعه ۳۰۰ هکتار فضای سبز مشغول فعالیت بودند به مدت دو ماه دیگر در این شغل به فعالیت خود ادامه می دادند.

این لایحه مربوط به کمیسیون خدمات شهری بود و توسط رئیس این کمیسیون یعنی عباس ذاکریان در جلسه طرح شده بود.

در لایحه نخست درخواست تمدید یک ساله این قرارداد از طرف شهرداری مطرح شده بود که با مخالفت شدید افرادی مانند محسن عابدینی‌پور همراه شد تا جایی که این لایحه به کمیسیون بازگشت و بعد از بررسی مجدد تمدید 6 ماهه این قرارداد در جلسه طرح شد.

مخالفت برخی از اعضا تا جایی ادامه یافت که در انتها شورا به تمدید ۲ ماهه این قرارداد تن داد و ۳۲۰ نفر از کارگران شهرداری دو ماه دیگر به کار خود ادامه دادند.

روز گذشته این کارگران که به مجموع بیکاران شهر قم افزوده شدند با تجمع در مقابل استانداری و شورای شهر قم اعتراض خود را اعلام کردند.

در این رابطه قم نیوز گفت‌و‌گویی با ذاکریان سخنگوی شورای شهر قم و رئیس کمیسیون خدمات شهری داشته است که به شرح زیر است:

ذاکریان با تایید این خبر که تعدادی از کارگر فضای سبز مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کرده‌اند اظهار داشت: شهرداری در سال ۹۲ برای توسعه ۳۰۰ هکتار فضای سبز مجوز گرفت که به مدت ۸ ماه ۳۲۰ نفر نیرو برای انجام این طرح به کار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پایان سال ۹۳ این مجوز همکاری تمام می‌شد افزود: لایحه شهرداری با این موضوع مجدد به شورا آورده شد و تا پایان اردیبهشت تمدید شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت‌هایی که قرار بود در ۸ ماه توسط این افراد انجام شود، از طرفی این نیرو‌ها به صورت شرکت تامین نیرو گرفته شده بودند که مهلت آن تمام شده است.

ذاکریان با اشاره به اینکه توضیحاتی داده شد که این کار به صورت محدود بوده است و مسئولان در این رابطه قانع شده‌اند خاطر نشان کرد: تنها موضوعی که وجود دارد نگرانی از وضعیت بیکاری این افراد است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه مقرر شده است نگهداری فضای سبز به بخش خصوصی سپرده شود گفت: تا پایان خردادماه سال جاری تعدادی پیمان خدمات شهری داریم که تا به حال به صورت امانی بوده و اکنون به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از این کارگران در این پیمان‌های خدمات شهری مشغول به کار می‌شوند بیان کرد: شرط گذاشته‌ایم شهرداری از این نیرو‌ها استفاده کند و در یک تا دو ماه آینده تعداد زیادی از این افراد مشغول به کار می‌شوند.

نکته مهمی که اعضای شورای شهر باید پیش از این به آن توجه می‌کردند این است که در زمان تمدید تنها دو ماهه این قرار داد باید فکری برای 320 خانواده ای که امروز سرپرست آنها بیکار شده است می‌شد و اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم باید توجه بیشتری به مصالح مردم داشته باشند.

با این همه موضوعی که به هیچ عنوان قابل درک نیست حمایت همه جانبه برخی اعضای شورا از این کارگران است. جای تعجب دارد چگونه افرادی که خود مخالف سرسخت تمدید یک ساله قرارداد شهردای با این نفرات بودند و در جلسه شورای شهر با ماشین حساب هزینه‌ای که شهرداری باید برای این افراد می‌پرداخت را محاسبه می‌کردند امروز به پشتیبانی از مردم می‌پردازند؟

مسئله مهم این است که مردم باید در این زمینه هوشیار باشند تا برخی نتوانند با استفاده از مشکلات مردم منافع شخصی و یا جناحی خود را تامین کنند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcfjmdm.w6dxvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

رضایی
با سلام خدمت شما و تشکر فراوان به خاطر پخش این مطلب
الان ما کارگران فضایی سبز بیکاری شدیم و آقای ذاکر میگویدکه تا یک ی دوماه کارشما درست میشود
خوب اول من تو این دوماه ازکجا شکم زن بچه صاحب خانه چیکار کنم
دوم چه تضمینی هست دوماه دیگه برگردم سر کار با چه پایه حقوقی سوم چرا برای کارگر ارزش قایل نیستن در صورتیکه استان قم بیشتر کارشو کارگران انجام میدن
اما درباره این قراداد که گفتن 8 ماه قرار بوده کارگران کار کند هیچ کس چه از مسئولین شورای شهر چه شهرداری به هیچیک از کارگران گفته نشده است. چرا?
بعد اگه قرار بود 8 هشت ماه باشه چرا ازما تست عدم اعتیاد و سوپیشینه گرفتن که هزینه آن برابر صد هزارتومان میباشد
و از همه مهمتر دو هفته برو بیا برای تست فضای سبز از ما گرفتنواقعا اگه این قراداد هشت ماه بود باید این همه کار انجام بدن?
لطفا پیگیری کنید با تتشکر