سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 45584
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

جشن اتمام حفاري مكانيزه خط يك مترو قم

قم نيوز : قم نیوز: جشن اتمام حفاري مكانيزه خط يك مترو قم با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
جشن اتمام حفاري مكانيزه خط يك مترو قم
به گزارش قم نیوز، جشن اتمام حفاري خط يك مترو قم پيش از ظهر امروز با حضور لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، اميرآبادي عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي، سقائيان نژاد شهردار قم، بياتي رئيس شوراي اسلامي شهر قم و جمعي از اعضاي شوراي شهر و مديران استان برگزار شد.

خط يك متروي قم با طول حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ متر و تعداد ۱۴ ايستگاه، از مسجد جمكران آغاز شده و با گذر از مسير ميدان انتظار، ميدان بقيه‌الله، بلوار خليج فارس، ميدان وليعصر(عج)، خيابان شهيد دل آذر، ميدان پليس، ميدان ميرزاي قمي، تقاطع خيابان عمار ياسر، ميدان مطهري، ميدان سعيدي، ميدان معصوميه، خيابان امامزاده ابراهيم و ميدان كشاورز به قلعه كامكار ختم مي‌شود.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم در اين مراسم با تاكيد بر اينكه ۱۰ كيلومتر و ۲۸۴ متر در حدود ۴۰ ماه حفاري مكانيزه در خط نخست انجام شده است، تصريح كرد: روزانه متوسط ۱۰ متر حفاري داشته‌ايم كه استاندارد قابل توجهي در كشور است.

قاري قرآن به ثبت ركورد ۳۳ متر حفاري در روز اشاره كرد و افزود: با اين ركورد كه در كشور نمونه بوده در ماه حدود ۶۵۰ متر حفاري شده است.

وي با بيان اينكه ۶ هزار و ۸۷۰ سگمنت در طول مسير خط نخست نصب شده است، افزود: از ابتدا تاكنون در روند حفاري هيچ گونه حادثه‌اي را نداشته‌ايم.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم گفت: بلافاصله پس از خروج دستگاه آن را به پرديسان براي آغاز خط دوم منتقل خواهيم كرد كه مطالعات آن در حال انجام است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز با تاكيد بر جايگاه قم در نگاه مقام معظم رهبري، اظهار كرد: قم واقعاً بايد در تراز بين المللي تعريف شود و همه بخش‌هاي حكومت اين نگاه را داشته باشند و علاوه بر اينكه جمعيت زيادي در قم هست محل رجوع بوده و جايگاه عظيمي در كشور و جهان اسلام دارد و همه بايد دست به دست هم دهند و نظر رهبري در خصوص شهر قم را محقق كنند.

لاريجاني با اشاره به اجراي خط نخست مترو قم، از تلاش‌هاي شهردار و شوراي شهر براي تكميل اين پروژه تقدير كرد و افزود: در زمان خوب و معقولي اين پروژه انجام شد و نسبت به پروژه‌هاي عمومي كشور كه معمولاً طولاني مي‌شود اين پروژه در زمان خوبي سامان پيدا كرد.

رئيس شوراي اسلامي شهر قم نيز با اشاره به وام ۵۰ ميليارد توماني براي تزريق به پروژه مترو، تصريح كرد: بانك شهر در زمينه اين تسهيلات حمايت خوبي داشت و توانست كمك خوبي به ادامه روند اجرايي مترو داشته باشد.

بياتي تكميل حفاري مكانيزه مترو را نتيجه همدلي و همراهي مديران استاني و شهري دانست و گفت: اميدواريم با حمايت نمايندگان مردم بتوانيم آغاز عمليات اجرايي خط دوم مترو را به زودي داشته باشيم.

مديرعامل موسسه حرا قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء با تاكيد بر اينكه قرارگاه مي‌تواند يكي از قرارگاه‌هاي مركزي اقتصاد مقاومتي در كشور باشد، افزود: اين نكته در مورد قم مطرح است كه آيا شهرهاي مذهبي دنيا شرايطي مشابه شهر مقدس قم دارند؟ آيا واتيكان مي‌تواند شبيه شهر قم باشد و اين شهر زيرساخت‌هايي شبيه آن دارد.

گنجه اضافه كرد: زيرساخت‌هاي شهر قم شرايط مناسبي درشان زوار كريمه اهل بيت(ع) نيست و اين شهر تنها براي شهروندان قم نيست و ام القراي جهان اسلام است و همه همراه شهرداري بايد شهري با زيرساخت عالي ايجاد كنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfjtdj.w6dtcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما