يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : 25694

فهرست قراردادهای صبا و مهاجم ۵۰۰ میلیونی

قم نيوز : قم نیوز: باشگاه صبای قم سرانجام فهرست مبالغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود را منتشر کرد تا در کنار سایر باشگاه‌های لیگ برتری در راه شفافیت مسائل مالی خود گام برداشته باشد.
فهرست قراردادهای صبا و مهاجم ۵۰۰ میلیونی
به گزارش قم نیوز، در فهرست مبالغ قراردادهای بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال صبای قم برای حضور در لیگ چهاردهم فوتبال ایران نکاتی وجود دارد که بررسی آن‌ها خالی از لطف نیست.

در فهرست منتشر شده باشگاه صبای قم، احمد حسن‌زاده مهاجم تیم فوتبال صبا که به تازگی از مس کرمان به صبا پیوسته با قرارداد ۵۰۰ میلیون تومانی گران‌ترین بازیکن صبا به شمار می‌رود و پس از وی ابوالفضل ابراهیمی هافبک میانی صبا با ۴۸۰ میلیون تومان نفر دوم فهرست پر درآمد‌ترین هاست.

گران قیمت‌ها

مهاجم فصل گذشته مس کرمان در شرایطی گران قیمت‌ترین بازیکن صباست که فصل گذشته ۳ گل و ۲ پاس گل در کارنامه‌اش در مس بر جای گذاشت و به نظر می‌رسید قرارداد ارزان تری با صبا ببندد.

این مهاجم ۳۰ ساله در ۲ فصل اخیر لیگ بر‌تر ۶ گل به ثمر رسانده و باید منتظر ماند و نمایش وی را با پیراهن صبایی دید که تغییرات اساسی را تجربه می‌کند.

قرارداد ۴۸۰ میلیون تومانی ابوالفضل ابراهیمی هم خالی از تعجب نبود البته نگاهی به دستمزد بازیکنان سایر تیم‌های لیگ برتری نشان می‌دهد بازیکنانی چون ابراهیمی و حسن‌زاده در مقایسه با آن تیم‌ها دستمزد بالایی دریافت نمی‌کنند اما با توجه به سیاست کاهش هزینه‌ها در صبا، انتظار می‌رفت قرارداد کمتری با آن‌ها بسته شود.

مارکو اوره لیو بازیکن تازه وارد برزیلی صبا هم قرار داد ۴۴۰ میلیون تومانی بسته که احتمالا به دلار باید چیزی حدود ۱۴۰ هزار دلار شود که برای بازیکنی با رزومه وی منطقی است.

ارزان قیمت‌ها

حضور ۸ بازیکن با قرارداد زیر ۱۰۰ میلیون تومان نشان دهنده این است که صبا به طور کلی ارزان بسته شده به ویژه اینکه ۵ بازیکن دیگر صبا هم قراردادی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان بسته‌اند.

عباس قادیان بازیکن فصل گذشته خونه به خونه امیرکلا به همراه قاسم گرامی با ۴۰ میلیون تومان، ارزان‌ترین بازیکن صبا هستند و داوود بهادری بازیکن قمی صبا با ۵۰ میلیون تومان، سجاد کرمان با ۶۰ میلیون تومان، بهرام احمدی با ۶۰ میلیون تومان ، حمیدرضا کاظمی با ۷۰ میلیون تومان و محمدرضا قدرتی با ۷۵ میلیون تومان دیگر بازیکنان زیر ۱۰۰ میلیونی صبا را تشکیل می‌دهند.

اغلب این بازیکنان، نفراتی هستند که یا از لیگ‌های پایین‌تر به صبا آمده‌اند و یا در فصول قبل در حاشیه قرار داشتند و با این وصف، قراردادهای پایین آن‌ها قابل پیش بینی بود گرچه در مورد حمید کاظمی و عباس قادیان انتظارات کمی متفاوت بود.

کادر فنی ۸۰۰ میلیونی

صمد مرفاوی سرمربی صبا با قراردادی ۳۵۰ میلیون تومانی یکی از مربیان نامدار لیگ بر‌تر است که دستمزد فوق العاده‌ای دریافت نمی‌کند اما قرارداد وی ۴۰ درصد مبلغ کل قرارداد کارد فنی صبا را تشکیل می‌دهد.

اختلاف ۱۱۰ میلیون تومانی قرار داد ساکت الهامی و ناصر بختیاری‌زاده در نیمکت صبا قابل توجه است و البته به نظر می‌رسد الهامی نان رزومه و سوابقش را می‌خورد و در تمرینات نیز، دستیار نخست مرفاوی به شمار می‌رود.

ساکت الهامی در لیگ بر‌تر چهاردهم ۱۸۰ میلیون قرار داد بسته و ناصر بختیاری‌زاده ۷۰ میلیون می‌گیرد اما مهدی رضایی مربی بومی فوتبال قم که به تازگی به کادر فنی صبا اضافه شده قرارداد ۵۰ میلیون تومانی دارد.

مجموع قرارداد کادر فنی صبا به همراه سرپرست این تیم به همراه سعید عزیزیان مربی دروازه بانان و علی حیات‌پور سرپرست تیم، ۷۹۰ میلیون تومان است که البته رقم قرارداد ماساژور و فیزیوتراپیست و تدارکات مشخص نیست.

نامدارهای قانع

پس از انتشار لیست مبالغ قرارداد صبا، جالب‌ترین نکته مبالغ معمولی قرار داد بازیکنانی چون هادی شکوری، پیروز قربانی و روزبه چشمی بود که پیش بینی می‌شد گران‌تر از این حرف‌ها باشند.

قرارداد هادی شکوری ۲۲۰ میلیون تومان بوده و البته احتمالا شکوری که در آستانه بیرون ماندن از فهرست لیگ برتری‌ها بوده چندان بر سر مبلغ قراردادش چانه نزده است.

پیروز قربانی هم با قرارداد ۳۰۰ میلیون تومانی، قرارداد معقولی بسته که این موضوع با سن و سال وی نسبت مستقیم دارد و البته قربانی هم احتمالا بدش نمی‌آمده در سال‌های پایانی بازی خود حتی با مبلغ قرارداد پایین‌تر در تیمی با مربیگری مرفاوی کار کند.

روزبه چشمی مدافع تیم ملی امید هم که امسال قراردادش به شکل چشمگیری افزایش یافته با ۲۵۰ میلیون تومان برای صبا بازی می‌کند که این مبلغ هم معمول و بازی دو سر برد برای صباست.

در ستایش مبالغ قرارداد پایین صبا

اگر با مبالغ قرارداد ابوالفضل ابراهیمی و احمد حسن‌زاده کنار بیاییم، صبا با حداکثر حسابگری قراردادهای خود را منعقد نموده و نشان داده است حداقل در گام نخست حواسش به دخل و خرجش هست.

صبا دریافته که هزینه‌های آنچنانی تضمین کننده موفقیت نیست و به خصوص برای باشگاهای بدون پشتوانه قوی مثل صبا، این قرارداد‌ها کوهی از بدهکاری بر جای می‌گذارد.

مبالغ قرارداد پایین صبا سبب می‌شود اختلاف بین بازیکنان در مبلغ قرارداد نجومی نباشد و تنش طبیعی ناشی از تفاوت این مبالغ، به کمترین حد خود برسد.

عقل سلیم می‌گوید که وقتی مبلغ قرار دادهای یک باشگاه پایین باشد امید بیشتری به نقد شدن آن هست وگرنه وقتی قراردادی با صفر‌های زیاد بسته شود اما در عمل خبری از پول نباشد، آن قرارداد ارزش چندانی جز کاغذبازی‌های شکایت و کمیته انضباطی ندارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfjvd0.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما