جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 26684

امام صادق(ع) مردم را به پیروی از سنت نبوی توصیه می‌کردند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) گفت: امام صادق(ع) همواره مردم را به سنت نبوی در قالب پیروی از واجبات و پرهیز از محرمات سفارش می‌کردند.
امام صادق(ع) مردم را به پیروی از سنت نبوی توصیه می‌کردند
معصومه ظهیری ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: پیشوای ششم شیعیان بنیانگذار مذهب جعفری است پس از پیامبر اکرم(ص) به دلیل غصب ولایت و حکومت حق امام علی(ع) سنت پیامبر اکرم(ص) رو به زوال بود، ولی امام صادق(ع) اسلام ناب را احیا کردند.

وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار پس از فعالیت‌های پدر بزرگوارشان امام باقر(ع) در زمینه احیای فرهنگ اسلام ناب و شناساندن بحث امامت تلاش کردند تا فرهنگ اسلام نبوی را ترویج دهند و در ابعاد مختلف به پرورش شاگردان پرداختند.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) با اشاره به پرورش شاگردان از سوی امام جعفر صادق(ع) گفت: پیشوای ششم شیعیان در زمینه فقه، نشر احادیث و فرهنگ‌های مختلف کار کردند و به تربیت شاگردان در این زمینه پرداختند.ویژگی دیگر امام صادق(ع) ظلم‌ستیزی و افشاگری ظلم ظالمان بود، به همین دلیل حکومت نسبت به حضرت حساس شد و ایشان را به شهادت رساند.

ظهیری ادامه داد: حکومت تلاش می‌کرد تا نام امام صادق(ع) را محو کند، ولی چراغ فروزان و نور فعالیتش اثربخش بود و امروز شیعه مرهون و مدیون فعالیت‌های این امام بزرگوار است.

وی با اشاره به روش مبارزات امام جعفر صادق(ع) گفت: پاسخگویی به شبهات، علم‌آموزی و دانش‌افزایی در زمینه شیعه و ولایت از جمله روش‌های تبلیغی و مبارزاتی حضرت بود تا باطل شناسانده شود و مردم از باطل روی برگردانند.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) یادآور شد: آغاز جریان مخالفت و پراکندگی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) بوده و امام جعفر صادق(ع) مسیر حق امامت به شیعیان را شناساندند.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) به سنت نبوی به عنوان پیروی از واجبات و پرهیز از محرمات توصیه می‌کردند و سفارش دیگر پیشوای ششم شیعیان توجه به اقامه نماز است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfjvd0.w6dvcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما