يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 44684
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد

برگزاری کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی در شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی در روز 30 دی ماه در شهر قم برگزار می‌شود.
برگزاری کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی در شهر قم
به گزارش قم نیوز،  عیسی رضایی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با آیت‌الله سعیدی با اشاره به برگزاری این کنگره در شهر قم اظهار کرد: کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی در روز 30 دی ماه در تالار شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: افراد زیادی از استان‌های دیگر برای شرکت در کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی در قم دعوت شدند و قرار است که در حاشیه این کنگره نمایشگاهی هم از قم قدیم به خصوص حرم حضرت معصومه(س) داشته باشیم که باید آستان مقدس حضرت معصومه(س) در برگزاری این نمایشگاه کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: پیشنهاد می‌کنم که متولیان حرم حضرت معصومه(س) با نگارش مقالاتی در خصوص تاریخ این بارگاه مقدس در کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی شرکت کنند، آثار شاخصی در حرم حضرت معصومه(س) وجود دارد.

رضایی با اشاره به آثار تاریخی در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: زائرین و توریست‌های زیادی در طول سال به این بارگاه می‌آیند و آن‌ها می‌توانند علاوه بر کسب فیوضات معنوی از آثار تاریخی حرم حضرت معصومه(س) دیدن کنند چرا که آثار تاریخی موجود در این بارگاه در کشور شاخص است.

وی ادامه داد: حفظ بافت قم یکی از اهداف برگزاری کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی است و در این کنگره تاریخچه قم و بافت قدیمی آن مطرح می‌شود، شهر قم دارای یک تاریخچه غنی است و این شهر در روایات به عنوان یک مرکز دینی معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: تصور می‌کنم که برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در شهر قم یک قدم مثبت است و راه را برای کار در این حوزه باز می‌کند، امیدواریم که آستان مقدس حضرت معصومه(س) هم در برگزاری این کنگره کمک کند.

رضایی با اشاره به ضرورت توجه به بحث معماری در شهر قم اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی در بحث معماری جدی است و در آثار تاریخی بحث‌هایی همچون ارتفاع و حریم این آثار مطرح است، در خصوص حرم حضرت معصومه(س) هم سازمان میراث فرهنگی می‌خواهد که این بارگاه مقدس از اطراف و نواحی شهر قم دیده شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfjvdj.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما