پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 36674
قم نیوز گزارش می دهد:

انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) در نگاه دیگر کشورها

قم نيوز : قم نیوز: لنسر پروفسور اتريشي"در نزديك شدن انسان به خدا فصل جديدي را گشود و با حمايت مردم انقلاب اسلامي را كه نقطه عطف مهمي در تاريخ بيستم است به سرانجام پيروزمندانه اي رساند. و نيز مي‌گويد: انقلاب امام خميني حتي سير تكاملي انسان را تغيير داد"
انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) در نگاه دیگر کشورها
به گزارش قم نیوز، "صداي امام خميني براي مردم ايران حكم صداي خدا را داشت"شبكه تلويزيوني ايتاليا در گزارش ويژه اي به مناسبت ارتحال امام گفتند.

كشيش يوناني موستاكيس هم در وصف شخصیت امام خمینی(ره) گفت:"او دست خدا بر روي زمين بود"

كليم صديقي، رئيس وقت پارلمان مسلمانان انگليسي"امام خميني تجلي منحصر به فرد مبارزه طلبي اسلام در قبال استيلاي ساسي و اقتصادي و فرهنگي غرب بود"

لنسر پروفسور اتريشي"در نزديك شدن انسان به خدا فصل جديدي را گشود و با حمايت مردم انقلاب اسلامي را كه نقطه عطف مهمي در تاريخ بيستم است به سرانجام پيروزمندانه اي رساند. و نيز مي‌گويد: انقلاب امام خميني حتي سير تكاملي انسان را تغيير داد"

والنين پروساكوف انديشمند و نويسنده روسي"امام مفهوم فرهنگ فرمانبري جامعه را تغيير داد، ديوار ترس
را شكست و مردم را به سوي چشمة پاك فطرت الهي هدايت كرد … او جهان‌بيني مذهبي را احيا و نور ايمان را روشن كرد و بزرگترين حماسه عظيم فداكاري عصر ما را بوجود آورد و به نظر مي‌رسد در اين مرحله براي روحيه آشفته بشريت بيش از هر چيز به معنويت خود نياز خواهد بود"

هفته نامه‏ى آبزرور، چاپ لندن "امام خمينى مردى هم‏پاى پيامبران كهن است كه دنيا را به پيروى از اصول دينى دعوت كرد. پيام وى براى مردم جهان خلوص عقيده و پيروى از سادگى در مقابل پيچيدگى و آلودگى‏هاى غرب بود، و اين رمز موفقيت وى و احساس افتخار پيروان اوست"

روزنامه الشعيب "امام خمينى براى دفاع از محرومان جهان، پرچم اسرائيل را ا ز آسمان ايران اسلامى به زير كشيد و به جاى آن براى نخستين بار پرچم فلسطين را برافراشت و دروازه‏ هاى شرقى كشور ايران را به روى مجاهدين مسلمان افغانى باز گذاشت."

امام خمينى قدس سره گورباچف را به اسلام دعوت كرد و حكم اعدام مرتدى همچون سلمان رشدى را صادر كرد و با اين عمل خود كارى كرد كه پس از پيامبر بزرگوار اسلام و خلفاى راشدين صورت نپذيرفته بود.

امام به تشويق مسلمانان براى سازماندهى صدها موسسه تبليغاتى در اروپا و امريكا همت گماشت و از اين طريق هزاران تن از مردم اين كشورها به اسلام گرويدند دستاوردهاى درخشان ۸۹ سال زندگى اين مرد بزرگ را تاريخ با حروف طلا ثبت‏خواهد كرد"

این قسمتی از شخصیت امام خمینی(ره) از دیدگاه مردم کشورهای دیگر بود که به راستی دستاوردهاى درخشان ۸۹ سال زندگى اين مرد بزرگ در تاريخ با حروف طلا ثبت‏ شد. اما انقلاب امام خمینی(ره) چه تفاوتی با انقلاب هایی که در جهان شد داشت که آنقدر خاص و بی بدیل شد؟

نام امام
خمینی (ره) درهیچ کجای دنیا شناخته شده نیست


حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا ضمیری بابیان اینکه نقلاب اسلامی ایران جای خود را دردنیای امروز باز کرده است، اظهارکرد: آوازه ی انقلاب اسلامی ایران و نظام انقلاب اسلامی ایران دردنیا پیچیده است همه ی جهان مطلع هستند که درایران انقلابی شد براساس اسلام و اندیشه های ولایت فقیه، واین انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی (ره) درهیچ کجای دنیا شناخته شده نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان قم افزود: انقلاب اسلامی ایران رابا نام امام خمینی(ره) می شناسند و این خود دلیل این است که امام خمینی(ره) واحکام واندیشه های ایشان در دنیا شناخته شده است.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) آغازگر بیداری اسلامی در ایران وجهان بود و بیداری اسلامی درمنطقه وجهان ازپس لرزه های انقلاب اسلامی است"امام خمینی (ره) و بیداری جهان اسلام" با توجه به بیداری اسلامی به وجود آمده در کشورهای اسلامی و نقش تعیین کننده امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و الهامی که سایر کشورهای مسلمان از انقلاب اسلامی و شخصیت ایشان داشتند، نوشته شده است..

به گفته ضمیری میزان بهره گیری دنیای امروز از اندیشه های امام خمینی (ره) را ازطریق افراد وشخصیت های علمی که تحت تاثیرسخنان امام خمینی (ره) قرارگرفته اند می توان به دست آوریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان قم بابیان اینکه طلاب
خارجی معترفا با نام امام خمینی(ره)آشنا وجذب ایران شده اند وانقلاب اسلامی ایران راشناختند و تصمیم گرفتند به ایران بیایند ودرجمع دوستداران امام خمینی(ره)علم بیاموزند، گفت: طلاب کشورهای خارجی افکار امام خمینی (ره) را مطالعه واز افکار ایشان الگوبرداری می کنند وعامل اصلی تصمیم آنان به ایران برای فراگیری علوم اسلامی افکار اندیشه های امام خمینی (ره) بوده است.

جوانان انقلابی ومتفکران جهان تحت تاثیراندیشه های سیاسی ایران وامام خمینی(ره) قرارگرفته اند

وی تصریح کرد: به خوبی می توان پی برد جوانان انقلابی ومتفکران جهان تحت تاثیراندیشه های سیاسی ایران وامام خمینی(ره) قرارگرفته اند و کتاب های امام خمینی (ره) را به زبان های خودشان مطالعه می کنند وبرخی ازهمین طلاب آثارامام خمینی(ره) وافکار واندیشه های ایشان را درحال ترجمه ودرکشور خودشان پخش می کنند واین کار باعث بهرگیری مردم دنیا از افکار و اندیشه های امام خمینی (ره)می شود.

ضمیری در ادامه گفت: در کشورایران جوان هایی به سن بلوغ می رسند که امام خمینی(ره)را ندیده اندباید آثارامام را برای آنان تدریس وبیان کنیم در حوزه های علمیه باید افکار واندیشه های امام خمینی (ره)تدریس شود.تا وقتی طلبه های جوان وارد حوزه ها می شوند آثار امام خمینی (ره)را فراگیرند وذهن وافکارآن ها ذهن وافکار امام خمینی (ره) شود وآرمان ما چهارچوب فکری حضرت امام خمینی (ره)شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان قم باید احترام امام خمینی (ره) و بیت وخانواده ایشان محفوظ بماند وامیداواریم مردم ایران جایگاه امام خمینی(ره)را با احترام ازش یاد کنند زیرا ایشان از جایگاه ویژه ای برخورداراست.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcfjvdm.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما