سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 42154
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

چاپ نشريه ويژه كودكان با عنوان "زباله هاي دوست داشتني"

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از طراحي و چاپ نشريه ويژه كودكان با عنوان زباله هاي دوست داشتني خبر داد .
چاپ نشريه ويژه كودكان با عنوان "زباله هاي دوست داشتني"
به گزارش قم نیوز، سيد عبدالله ميرابراهيمي با بيان اينكه آموزش و فرهنگ سازي لازمه توسعه مفاهيم شهري و شهروندي است، گفت: در زمينه انتقال مفاهيم مديريت پسماند، ارائه آموزش‌هاي عمومي و افزايش سطح فرهنگ و آگاهي شهروندان به تدريج باعث كاهش ميزان توليد زباله و صرفه‌جويي در مصرف منابع شده و از طرفي ميزان تفكيك پسماندها در مبادي توليد، افزايش خواهد يافت .

وي افزود: همكاري مردم در اجراي برنامه‌هاي مختلف اجتماعي، زيست محيطي و بهداشتي، از جمله مديريت پسماند از عوامل اثرگذار در اجراي صحيح و كاهش هزينه‌ها و همچنين نهادينه شدن فرهنگ صحيح برخورد مردم با پسماندها از جمله تفكيك در مبدا است.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم تصريح كرد: با توجه به تنوع زياد ابزار و روش‌هاي نوين آموزشي، بايد تلاش كرد تا متناسب با گروه‌هاي مخاطب از روش‌ها و ابزار خاص و كاربردي گروه هدف استفاده شود.

ميرابراهيمي استفاده از كتاب و نشريات مصور رنگي با مضامين، مفاهيم ساده و جذاب ويژه كودكان را ابزاري مفيد خواند و گفت: سازمان مديريت پسماند در سال جاري به منظور توسعه مفاهيم مديريت پسماند در ميان دانش آموزان ، اقدام به تهيه نشريه اي فرهنگي و آموزشي با عنوان زباله هاي دوست داشتني كرده است تا مفاهيم مديريت پسماند به زباني ساده تر و آسان منتقل شود.

وي با اشاره به حضور آموزشگران سازمان مديريت پسماند در مدارس مقاطع ابتدايي در سال تحصيلي جاري و توزيع نشريه در بين دانش آموزان گفت: مفاهيمي چون معرفي پسماند خشك و تر، فشرده سازي پسماند، تفكيك پسماند در مبدا و ... در اين نشريه به زباني ساده مطرح شده است كه در اختيار دانش آموزان قرار خواهد گرفت .

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم تصريح كرد: اين نشريه علاوه بر اينكه به سبب داشتن مطالب كوتاه و متنوع، درتشويق كودكان و نوجوانان به خواندن نقشي موثر دارد ، مفاهيم مديريت پسماند را به دانش آموزان منتقل مي كند.

وي خاطر نشان كرد: مطالب و محتواي اين نشريه توسط گروهي از نويسندگان و طراحان نشريه هاي برتر كودك در استان تهيه شده است و زبان و داستان آن ساده و روان و متناسب با گروه مخاطب دانش آموزان ابتدايي است .

مير ابراهيمي افزود: شعر، داستان، گفت وگو، مسابقه، جدول، فرهنگ نامه هاي كوچولوي پسماند از جمله بخش هاي مختلف اين نشريه است.

 سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم تصريح كرد: نشريه زباله هاي دوست داشتني در ۱۶ صفحه تمام رنگي در قطع رحلي تهيه شده است و ضمن مراجعه آموزشگران به مدارس در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfjydj.w6d0tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما