قم نيوز : قم نیوز: آیین روحانی اولین شب از لیالی پر خیر وبرکت قدر با حضور باشکوه مردم متدین قم و زائران کریمه اهل بیت (س) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.
آیین باشکوه اولین شب قدر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد
به گزارش قم نیوز، دراین مراسم با اجرای برنامه های مختلف از جمله قرائت دعاهای افتتاح و جوشن کبیر حاضران با چشمانی اشکبار برای عزت مسلمانان و رفع مشکلات جامعه اسلامی دعا کردند.

مداحان اهل بیت (ع) نیز دراین آیین درسوگ شهادت امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب (ع) نوحه سرایی کرده و عاشقان خاندان عصمت و طهارت نیز بر سر و سینه زدند.

حضور گسترده و باشکوه مردم بویژه جوانان در آیین معنوی سبب شده بود که تمامی صحن ها، رواق ها، شبستان های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و خیابان های اطراف مملو از جمعیت شده که یکصدا با تضرع خالصانه به درگاه الهی نجات مسلمانان از دست دشمنان را طلب می کردند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی در این مراسم جدا نشدن از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را عاملی مهم برای رسیدن به خیرات و فاصله گرفتن از تمام بدیها دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری افزود: اگر انسان می خواهد که در دام شیطان نیفتند باید معتصم به ائمه معصومین (ع) شود و بیرون از ولایت آن بزرگواران هیچ امنیتی نیست.

وی ماه مبارک رمضان را ضیافت الهی دانست و گفت: دراین ماه درهای ولایت و بهشت روی ما باز شده و قلب این ماه لیالی قدر است.

وی ادامه داد: شبهای قدر که اوج آن شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است برای رسیدن به همه خوبیهاست.

وی گفت: در دعای جوشن کبیر ما یکهزار با نام خدا را بر زبان می آوریم و ۱۰۰بار نیز از خداوند می خواهیم ما را آتش جهنم مصون داشته و از دست اولیای شیاطین حفظ کند.

براساس این گزارش ، مراسم قرآن بر سر گرفتن نیز توسط حجت الاسلام میرباقری و حضور باشکوه مردم قم و زائران درنیمه های شب برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آیین باشکوه با ندای الغوث الغوث و قرار دادن قرآن بر سر، با پروردگار خود به راز و نیاز پرداخته و علاوه بر طلب مغفرت رفع مشکلات مسلمانان را خواستار شدند.

درهمین حال مراسم قرائت دعای افتتاح، ترتیل خوانی قرآن کریم، قرائت دعای جوشن کبیر و مراسم سخنرانی شب قدر از سوی معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این مکان مقدس نیز برگزار شد.

همچنین، آیین های احیای اولین شب قدر در بقاع امامزادگان (ع)، مساجد، تکایا و حسینیه های استان قم برگزار شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfm0dm.w6dyeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما