يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 51253
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) خبر داد

برگزاری نشست شورای بزرگداشت دهه کرامت در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: نشست شورای بزرگداشت دهه کرامت کشور با حضور مسؤولان ارشد استان و ائمه جمعه قم برگزار و در حاشیه این مراسم از پنج کتاب مرتبط با بانوی کریمه اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود.
برگزاری نشست شورای بزرگداشت دهه کرامت در قم
برگزاری نشست شورای بزرگداشت دهه کرامت در قم

به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام صفر فلاحی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه امسال دهه کرامت متفاوت‌تری را تجربه می‌کنیم، ‌اظهار کرد: مراسم استقبال از کاروان خادمان آستان‌های مقدس امام رضا(ع) و حضرت شاهچراغ(ع) در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) همزمان با دوم مردادماه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم شب میلاد حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) از جمله سید مجید بنی‌فاطمه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) از برگزاری آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(ع) با حضور نمایندگان ارگان‌ها و نهادهای مختلف یاد کرد و گفت: در این مراسم به ویژگی‌های بانوی کریمه اهل بیت(ع) پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شام میلاد کریمه اهل بیت(ع) اظهار کرد: در این مراسم از مدیحه‌سرایی مداحان و سخنرانی اساتید حوزه استفاده خواهیم کرد.

فلاحی خاطرنشان کرد: برای روز ولادت امام رضا(ع) برنامه‌های مختلفی از جمله محفل انس با قرآن با حضور قاریان مشهدی درنظر شده است؛ ویژه برنامه محفل عصر شعر مکلوت هشتم نیز به منظور ترویج شعر آیینی و تقدیر از زحمات محمدعلی مجاهدی به عنوان پیشکسوت شعر آیینی کشور روز سوم مردادماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی از برگزاری دعای ندبه با مشارکت هیأت رزمندگان اسلام در شبستان امام خمینی(ره) یاد کرد و ادامه داد: نشست شورای بزرگداشت دهه کرامت کشور با حضور مسؤولان ارشد استان و ائمه جمعه قم برگزار و در حاشیه این مراسم از پنج کتاب مرتبط با بانوی کریمه اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: برای زائران غیر ایرانی نیز برنامه‌های ویژه‌ای با مشارکت جامعه‌المصطفی، دفتر وزارت امور خارجه در استان قم و جامعه‌ جهانی اهل بیت(ع) تدارک دیده شده است.

وی از برگزاری همایش‌های «در پناه بانو» و «ترنم باران» ویژه بانوان و دختران یاد کرد و گفت: در این برنامه‌ها به دنبال ارائه الگوهای مناسب برای دختران و بانوان هستیم؛ همایش ترنم باران نیز همزمان با میلاد امام رضا(ع) روز سیزدهم مردادماه ویژه پسران برگزار می‌شود.

فلاحی با بیان اینکه موزه آستان مقدس در شب میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) به صورت رایگان از علاقمندان استقبال می‌کند، عنوان کرد: رونمایی از بروشور و کتابچه‌هایی به زبان‌های اسپانیایی، چینی و آلمانی در اداره زائران غیرایرانی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به زوج‌های جوانان در اتاق عقد حرم مطهر حضرت معصومه(س) مطرح کرد:‌ حلقه‌های معرفت ویژه زائران غیر ایرانی، مسابقه «در محضر کریمان»، ارسال ایمیل‌های معارفی به میهمانان غیر ایرانی و ارسال محتوای دینی ویژه دهه کرامت به نمایندگان ولی فقیه به استان‌ها را از دیگر برنامه‌های آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: در روز میلاد بانوی کریمه اهل بیت(ع) گلباران حرم مطهر با همکاری جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.

وی از برگزاری ویژه برنامه طوبی کرامت به منظور تجلیل از فعالان بخش معارف قرآن آستان مقدس یاد کرد و افزود: ویژه برنامه نسیم کرامت نیز در روزهای نخست دهه کرامت ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

فلاحی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار دهه کرامت باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم، تصریح کرد: جشن‌های خانوادگی سلام با همکاری رادیو معارف در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfm0dt.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما