يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : 29933
گزارش قم نیوز از جلسه علنی شورای شهر قم؛

کمیته حل اختلاف شهرداری، شورا و آستانه مقدسه قم تشکیل می‌شود

قم نيوز : خبرگزاری قم نیوز: جلسه علنی شورای شهر قم دقایقی پیش با بررسی لوایح مختلفی مانند تشکیل کمیته حل اختلاف شهرداری و آستانه مقدس حضرت معصومه (س) به کار خود پایان داد.
کمیته حل اختلاف شهرداری، شورا و آستانه مقدسه قم تشکیل می‌شود
به گزارش قم نیوز، یک صد و بیست و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم صبح امروز در سالن اجلاس این شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم، مجید متین فر سرپرست شهرداری قم و اعضای شورا برگزار شد لوایح مختلفی مانندتشکیل کمیته حل اختلاف شهرداری و آستانه مقدس حضرت معصومه (س) بررسی و بحث شد.

در ابتدای جلسه مصطفی سعادت طلب لوایح بررسی شده در کمیسیون امور زیربنایی را جلسه مطرح کرد که این لوایح همه به اتفاق آرا در کمیسیون تصویب شده بود.

لایحه مربوط به اخذ مجوز واگذاری دو قطعه زمین از پلاک ۱۹۳۴ به کانون پرورش فکری کودکان با حفظ مالکیت شهرداری و کاربری آموزشی لایحه دیگری بود که سعادت طلب آن را عنوان کرد.

حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم در رابطه با این لایحه اظهار داشت: با وجود اینکه این محوطه در محدوده فضای سبز وجود دارد مشکلی را به مجموعه وارد نمی‌کند و برای انجام کار فرهنگی در این زمینه واگذاری این زمین مناسب است.

حجت الاسلام سعید روحانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از روند ارجاع لوایح به کمیسیون‌ها افزود: این لایحه باید برای بررسی به کمیسیون فرهنگی ارجاع می‌شد و وظایف هر بخشی باید مشخص شود.

این لایحه سپس به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

سپس سعادت طلب لایحه مربوط به اخذ مجوز اعلام اولویت‌های کمیته تملکات را مطرح کرد و اظهار داشت: نامه‌ای را به شهرداری قم فرستادیم که اولویت‌‌ همان اولویت ۱۲ گانه قبل است.

سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به اینکه این منطق درستی است که به کمیته تملکات مسائل ارجاع داده شود گفت: در غیر این صورت و اگر نیاز بود پروژ‌ها به کمیسیون‌ها ارجاع شود.

متین فر با اشاره به برخی طرح‌های در اولویت شهرداری افزود: این طرح‌ها در اولویت قرار دارد و فقط به این پروژه‌ها پرداخته می‌شود و کمیته تملک به همه پروژه‌ها وارد نمی‌شود.

سپس این لایحه با رای اعضا برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم لایحه مربوط به درخواست اعمال تخفیف در پرداخت عوارض به میزان ۲۵ درصد مربوط به عوارض موسسه آل البیت را مطرح کرد که با مخالفت اعضا تصویب نشد.

اخذ مجوز اجرا صورت جلسه ۲۶/۱۲/۹۳ شهرداری با دفتر تبلیغات اسلامی لایحه دیگر کمیسیون برنامه و بودجه بود.

دفتر تبلیغات اسلامی که در سال ۹۳ مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان را به حساب شهرداری واریز کرده درخواست پرداخت عوارض به مبلغ مصوب سال گذشته را دارد.

کمیسیون با این شرط که این پرداخت در سه ماه اول سال انجام شود به این لایحه رای موافق داده است که لایحه در صحن علنی نیز تصویب شد.

اخذ مجوز دریافت ۳۰ درصد نقد و مابقی تها‌تر با زمین در مورد پروژه باجک متعلق با آستان مقدسه قم لایحه دیگری بود که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه مطرح کرد.

بیاتی با اشاره به اینکه باید اختلافات با آستانه حل شود افزود: اعلام کرده‌اند مطالباتی از شهرداری دارند که اعلام کردیم باید عوارض را پرداخت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: اعلام کرده‌اند ۳۰ درصد این مبلغ نقد پرداخت شود و تصمیم گرفته‌ایم برای حل این مشکلات کمیته ۹ نفره‌ای تشکیل شود و آیت الله سعیدی هم برای حل این اختلافات اعلام آمادگی کرده است.

بیاتی گفت: در این کمیته سه نفر از شهرداری، سه نفر از شورا و سه نفر از آستانه شرکت داشته باشند.

سپس تشکیل این کمیته تصویب شد.

درخواست ارائه طریق در خصوص محاسبات مستحدثات مراکز درمانی آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی قم نیز توسط آتش زر عنوان شد.

آتش زر با اشاره به اینکه در کمیسیون اعلام شده است ساخت و ساز مربوط به وزارت بهداشت هر کدام مجوز درمانی آموزشی دارند به صورت اموزشی محاسبات عوارض آن‌ها انجام شود.

سعادت طلب گفت: بر اساس منطق باید وقتی کاربری آموزشی و درمانی است باید به صورت ۵۰ درصد برای هرکدام از این کاربری‌ها عوارض تعیین شود.

سپس نظر کمیسیون به رای گذاشته شد که با موافقت اعضا به تصویب رسید.

اخذ مجوز اجرای آیین نامه نظام آموزشی کارکنان شهرداری قم که نیاز به مصوبه دوباره شورای شهر داشت به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

اخذ مجوز برگزاری مناقصه واگذاری امور خدمات شهری مناطق ۸گانه به بخش خصوصی نیز لایحه کمیسیون خدمات شهری بود که توسط ذاکریان رئیس این شورا مطرح و تصویب شد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfm1d0.w6d1magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما