سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 26873

کمبود مدارس در پردیسان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: از هفته دولت سال گذشته تاکنون 156 مدرسه در استان از نظر سرمایشی و گرمایشی استانداردسازی شد.
کمبود مدارس در پردیسان
محسن پورگلیان با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: از سال ۷۵ با تشکیل اداره کل نوسازی مدارس تا امروز ۳۲۰ مدرسه با زیربنای ۵۳۶ هزار متر مربع در استان قم احداث شده است.

وی گفت: در کنار این مدارس، فضاهای جانبی شامل نمازخانه‌ها، سالن‌ها و کانون‌ها با زیربنای ۸۰ هزار متر مربع و ۶۷ سالن ورزشی با زیربنای ۵۰ هزار متر مربع ساخته شده است.

پورگلیان استاندارسازی گرمایشی و سرمایشی مدارس را یکی از برنامه‌های مهم اداره کل نوسازی مدارس ذکر کرد و گفت: با کمک مجلس و دولت و اعتباراتی که وجود داشت از هفته دولت سال گذشته تاکنون موفق شدیم.

استانداردسازی گرمایشی در ۱۰۸ مدارس استان انجام دهیم که این کار در ۴۴ مدرسه از طریق سیستم حرارت مرکزی و پکیج و ۶۴ مدرسه از طریق بخاری‌های تابشی و استاندارد انجام شده است.

وی اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون استانداردسازی سرمایشی ۴۸ مدرسه را در دستور کار قرار داریم که شامل ۲۰۴ کلاس درس می‌شود.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس قم، برای سال ۹۳ استانداردسازی گرمایشی ۴۱ مدرسه شامل ۵۰۰ کلاس درس و استاندار سازی سرمایشی ۲۵ مدرسه شامل ۳۲۵ کلاس را در دستور کار داریم.

کمبود مدارس در پردیسان

وی نیاز منطقه پردیسان به مدارس را شامل ۴۲ مدرسه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر از استاندارد تعداد مدارس در پردیسان عقب هستیم.

به گفته وی ۱۶ مدرسه فعال در منطقه پردیسان وجود دارد. ۱۸ پروژه نیز در پردیسان در حال اجراست که ۶ مورد آن در هفته دولت و اول مهرماه به بهره برداری می‌رسد و ۱۲ پروژه دیگر تا پایان سال ۹۳ تکمیل می‌شود.

افتتاح ۵ پروژه در هفته دولت

در هفته دولت ۵ پروژه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم به بهره‌برداری می‌رسد.

پورگلیان گفت: این ۵ پروژه شامل مرکز آموزش و اصلاح اختلالات یادگیری با ۸ کلاس در نیروگاه، مدرسه راهنمایی ۱۲ کلاسه شهرقائم با ۲۲۰۰ متر زیربنا، دبستان شهید محمدعلی قمی در منطقه آذر با ۹ کلاس و ۱۲۰۰ مترمربع زیربنا، مدرسه کودکان کم توان ذهنی با ۱۶۰۰ متر مربع زیربنا در ابتدای جاده سراجه و یک مجموعه ورزشی شامل سه سالن با زیربنای ۱۶۰۰ مترمربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم مجموع فضاهای ایجاد شده که در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد را ۷۶۶۰ متر مربع اعلام کرد.

به گفته پورگلیان این پروژه‌ها در مراسمی که روز چهارشنبه در شهرقائم برگزار می‌شود به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: در مهرماه امسال هم ۱۰ فضای ورزشی و آموزشی افتتاح می شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfmcd0.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما