شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 46853
منبع : خبرگزاری فارس
در گفت‌و گو با رئیس اتحادیه کفاشان قم مطرح شد

آغاز کمپین فروش کالای ایرانی با مشارکت 100 واحد صنفی در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه کفاشان قم از آغاز کمپین فروش کالای ایرانی با مشارکت بیش از 100 واحد صنفی و اجرای طرح فروش فوق‌العاده توسط 50 کفش فروشی خبر داد.
آغاز کمپین فروش کالای ایرانی با مشارکت 100 واحد صنفی در قم

به گزارش قم نیوز، واحدهای صنفی استان با رسته‌های مختلف در قالب اتحادیه‌هایی جداگانه ساماندهی می‌شوند و اتحادیه‌ها نیز به عنوان نمایندگان آنها امور مختلف اداری مرتبط با اصناف به ویژه صدور پروانه کسب را دنبال کرده و برای رفع مشکلات اداری اصناف تلاش می‌کنند.

ارائه پیشنهاد برای تهیه و تنظیم یا تغییر ضوابط صدور پروانه کسب، اجرای مصوبات و بخشنامه‌های هیأت عالی نظارت و کمیسیون نظارت، ارائه پیشنهاد درباره امور اصناف، صدور پروانه کسب با دریافت تقاضا و مدارک متقاضیان، ابطال پروانه کسب، معرفی واحدهای صنفی بدون مجوز برای پلمب و تشکیل کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات، حل اختلاف ، بازرسی، فنی، آموزشی و کمیسیون‌های دیگر مصوب هیأت عالی نظارت بخشی از وظایف اتحادیه‌هاست.

اتحادیه کفاشان یکی از مجموعه‌های فعال در میان اتحادیه‌های اتاق اصناف قم است که به دلیل داشتن ارتباط نزدیک و صمیمی با فروشندگان کفش مشکلات آنها را به صورت ویژه دنبال کرده و با وجود حفظ استقلال خود در راستای اجرایی کردن دستورالعمل‌های ابلاغی عملکرد مطلوبی داشته است.

قدرت‌الله مقیمی رئیس اتحادیه کفاشان قم و عضو کمیسیون بازرسی اتاق اصناف قم طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس به تشریح وضعیت اصناف و اهم اقدامات انجام شده توسط این اتحادیه پرداخته است.

 

وضعیت فروش بازار در روزهای پایانی سال 95 چگونه بوده است؟

واحدهای مختلف صنفی به ویژه کفاشان طی سال‌های گذشته آمار فروش مطلوب‌تری نسبت به امسال داشتند چرا که با وجود اینکه اکنون در حال سپری کردن ایام نوروز هستیم همچنان آمار فروش واحدهای صنفی همانند ایام نوروز سال‌های گذشته نیست.

قدرت خرید مردم نسبت به گذشته کمتر شده است و در حالی که هر ساله از ابتدای اسفندماه با نزدیک شدن به ایام نوروز بازار رونق مطلوبی داشت اما اکنون وضعیت نامطلوب بازار برای اصناف چالش‌آفرین شده است.

رکود اقتصادی بازار مشکلاتی را برای اصناف به دنبال داشته است به همین علت برخی از اصناف به بخش خدمات تغییر شغل داده یا اکنون بیکار هستند که این امر ناهنجاری‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد در حالی که تامین امنیت شغلی مردم یکی از وظایف مسؤولان است.

 

اتحادیه کفاشان قم برای مطلوب‌تر شدن وضعیت بازار چه اقداماتی انجام داده است؟

اجرای طرح فروش فوق‌العاده توسط اتحادیه کفاشان قم اقدامی بوده که مورد استقبال فروشندگان کفش قرار گرفته است چرا که در قالب این طرح به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا(س) و عید نوروز بیش از 50 واحد صنفی اجناس خود را با تخفیف ویژه به مردم عرضه کردند.

مجوزهای فروش فوق‌العاده با درخواست داوطلبانه واحدهای صنفی دارای مجوز صادر شده است که اصناف می‌توانند با استفاده از این طرح اجناس خود را با قیمت کمتری در اختیار مردم قرار دهند تا علاوه بر افزایش آمار فروش، رضایت‌های مردمی را هم افزایش دهند.

 

راهکار اصلی رفع مشکل اقتصادی بازار چیست؟

اجرایی کردن دستورات اقتصاد مقاومتی تنها راهکار بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی است چرا که رفع بیکاری و افزایش رونق بازار به صورت مستقیم با اقتصاد مقاومتی ارتباط دارد اما در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی علاوه بر مسؤولان، مردم نیز باید از تولید داخلی حمایت کنند.

افزایش خرید و فروش تولید داخلی می‌تواند سبب راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی، رفع معضل بیکاری و افزایش توان خرید مردم شود و رونق اقتصادی بازار را به دنبال داشته باشد.

 

اتحادیه کفاشان قم برای افزایش مشارکت مردم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی چه کرده است؟

ترویج فرهنگ فروش کالای ایرانی به عنوان یکی از اولویت‌های این اتحادیه صنفی مطرح است به همین علت کمپین فروش اجناس ایرانی را با شعار «با افتخار اجناس ایرانی می‌فروشیم» به منظور حمایت از تولید داخلی و با مشارکت بیش از 100 واحد صنفی کفش فروش در قم آغاز کرده‌ایم که در آینده نزدیک گسترش قابل توجهی خواهد داشت.

 

تحقق دستورات اقتصاد مقاومتی بدون مشارکت اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر نیست به همین علت اصناف قم به ویژه فروشندگان کفش باید با فروش کالاهای داخلی فرهنگ حمایت از تولید داخلی را در میان مردم ترویج دهند.

 

اگر نکته پایانی دارید بفرمایید؟

اکنون در صنف کفاشان بیش از 500 واحد مجاز فروشنده کفش در سطح شهر قم فعالیت می‌کنند اما فعالیت حجم قابل توجهی از واحدهای صنفی غیر مجاز در صنف‌های مختلف برای قم مشکل‌ساز شده است چرا که اصناف دارای مجوز از فعالیت این واحدها گلایه دارند و امیدوارند مسؤولان استانی برای رفع این مشکل برنامه‌های جدی را دنبال کنند.

اتحادیه کفاشان قم با تکیه بر ظرفیت‌های خود برخورد با واحدهای صنفی بدون مجوز را به صورت جدی دنبال می‌کند اما امیدواریم شهروندان قمی نیز برای خرید اجناس مورد نیاز خود به واحدهای مجاز در سطح شهر مراجعه کنند تا این اقدام آنها تشویقی برای واحدهای صنفی دارای مجوز باشد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfmcdj.w6dvtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما