پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 50803
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شوراي اسلامي شهر قم مطرح كرد

حمايت از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در ايجاد مجموعه‌هاي تفريحي

قم نيوز : قم نیوز: عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: حمايت از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در ايجاد مجموعه‌هاي تفريحي و ورزشي مي‌تواند مؤثر باشد و احداث پروژه‌ها را سرعت دهد.
حمايت از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در ايجاد مجموعه‌هاي تفريحي
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری در قم، با بیان اینکه وضعیت سرانه‌های تفریحی برای نقاط مختلف شهر متفاوت است اظهار کرد: در مجموع وضعیت چندان خوبی در این زمینه وجود ندارد و برخی بخش‌ها در محرومیت و فقر مطلق از نظر فضاها و زیرساخت‌های تفریحی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعریف‌های مختلفی می‌توان برای این فضاها در نظر گرفت. سرانه تفریحی از پارک‌ها، فضای سبز شهری، شهربازی‌ها و اماکن ورزشی و تفریحی تشکیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بخش‌هایی از شهر در زمینه اماکن تفریحی وضعیت در حد قابل قبولی دارند گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به سمت جبران کمبود این سرانه‌ها در بخش‌های محروم و عقب مانده منطقه باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری بخشی از این وظیفه را بر عهده دارد که بحث توسعه پارک و فضاهای سبز از برنامه‌های آن است. در طول سال‌های گذشته فضاهای سبز زیادی در نقاط مختلف شهر ایجاد شده و همچنین توسعه فضاهای سبز شهری صورت گرفته است.

بختیاری عنوان کرد: باید برای جبران کمبودهای اماکن تفریحی در بخش‌هایی از مناطق در قالب مطالعات طرح تفصیلی اقدامات لازم انجام شود؛ مشاور برای این نیاز شهری پیشنهادات خوبی در قالب طرح تفصیلی در نظر گرفته که باید شهرداری تمام تلاش خود را معطوف کند تا در قالب طرح تفصیلی این نیازسنجی‌ها محقق شود.

وی با اشاره به نیاز مناطق محروم به فضاهای ورزشی گفت: باید در سیاست‌های کلان استانی که مجموعه استانداری نظارت عالی آن را بر عهده دارد به این موضوع پرداخته شود و احداث سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی در نقاط محروم در دستور کار قرار گیرد و بهره‌برداری آنها به بخش خصوصی واگذار شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد مجموعه‌های تفریحی و ورزشی می‌تواند مؤثر باشد و احداث پروژه‌ها را سرعت دهد.

وی با بیان اینکه جوانان در جامعه پرانرژی و پرتلاش هستند گفت: ایجاد زمینه تفریحات سالم برای جوانان امری بدیهی است فقدان این زیرساخت‌ها تبعات زیادی به دنبال دارد بحث اعتیاد به عنوان یکی از نتایج بی‌تفاوتی نسبت به توسعه فضاهای ورزشی است افسردگی و مشکلات روحی و روانی از موضوعات دیگر است که در زمینه فقدان فضاهای ورزشی روی می‌دهد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfmcdt.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما