جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 20743
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم

حرمت ایام فاطمیه در نوروز و چهارشنبه آخر سال حفظ شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: چهارشنبه‌سوری در فرهنگ اسلامی هیچ جایگاهی ندارد و باید حرمت ایام فاطمیه در نوروز و چهارشنبه آخر سال حفظ شود.
حرمت ایام فاطمیه در نوروز و چهارشنبه آخر سال حفظ شود
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در گردهمایی رابطان فرهنگی مساجد قم با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و تعطیلات نوروزی، به همه فعالان و دست اندرکاران امور مسجد توصیه کرد در ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، علاوه بر تشویق مردم به انجام کارهای نیک و شایسته که در روایات دینی به آنها توصیه شده، تذکرات لازم برای رعایت شأن و منزلت ایام فاطمیه را بیان کنند.

وی گفت: مراسم چهارشنبه آخر سال مراسمی خرافی است که مبنای عقلایی ندارد و باید سنت‌های شایسته و ارزش‌مدار همچون صله رحم، دید و بازدید و کمک به دیگران که در روایات اسلامی و مفاهیم دینی تاکید فراوانی به آنها شده، ترویج یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان عظمت و ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) و تبیین سبک زندگی فاطمی را مهم‌ترین هدف صاحبان منبر و تریبون، فعالان فرهنگی و تبلیغی و نهادهای دولتی و غیردولتی دانست و گفت: اگر بخواهیم مکتب فاطمی در جهان سربلند باشد باید جنبه‌های ایجابی این مکتب را ترویج کنیم.

اسکندری تاکید کرد: بیان معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دشمنان اسلام را به وحشت انداخته، چرا که اگر معارف و اندیشه‌های والای اهل بیت به کشورهای اروپایی و آمریکایی برسد، پیروان فراوانی را جذب می‌کند، از این رو دشمنان برای جلوگیری از نشر حقایق دین و مکتب اهل بیت، سعی می‌کنند مسلمانان را با دامن زدن به اختلافات سرگرم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر چند روایت از اهل بیت(ع) و اشاره به برخی آیات قرآن کریم، نماز را رکن رکین و ستون خیمه دین دانست و به تشریح اثرات تربیتی نماز و مسئولیت و وظیفه دست اندرکاران برای اقامه نماز پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه نماز پرچم دین و علامت مسلمانی است، اقامه نماز را وظیفه همگان دانست و گفت: خواندن نماز برای هر مسلمانی واجب است و کسی که نماز نخواند مسلمان نیست، بنابراین قرآن بر ترویج و اقامه نماز تاکید دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfmed0.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما