سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 45773
منبع : خبرگزاری تسنیم

نشست جریان شناسی سبک زندگی روحانیت در سینما و تلویزیون در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: نشست جریان شناسی سبک زندگی روحانیت در سینما و تلویزیون به همت انجمن سواد رسانه طلاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد.
نشست جریان شناسی سبک زندگی روحانیت در سینما و تلویزیون در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی جعفری منتقد و کارشناس مسائل سینما و تلویزیون در نشست جریان شناسی سبک زندگی روحانیت در سینما و تلویزیون که در سالن جلسات مرکز فرهنگی- هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: گرچه  پس از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه‌ها به سمت روحانیت در سینما و تلویزیون تا حدود زیادی اصلاح شد، اما هنوز هم برخی هنرمندان در نمایش دادن چهره روحانیت در این دو ابزار هنری و رسانه‌ای دچار مشکل هستند.

وی افزود: در واقع مشکل اصلی از آنجا ناشی می‌شود که برخی از فیلم‌سازان و سریال‌سازان کشور ما شناخت و درک درستی از نهاد روحانیت و حوزه‌های علمیه و مناسبات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن ندارند بنابراین در به تصویر کشیدن روحانیت در آثار خود دچار افراط یا تفریط می‌شوند.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین با اشاره به این‌که برخی فیلم‌سازان دوست دارند بیشتر روحانیت را مددکار اجتماعی معرفی کنند تا چهره هدایتگر مذهبی گفت: متأسفانه از سویی به ارتباط میان روحانیت و سیاست در آثار سینمایی و تلویزیونی به‌جز معدودی آثار چندان پرداخته نشده است و حال‌آنکه این عرصه می‌تواند یکی از جذابیت بخش‌های هنر سینما و تلویزیون در نشان دادن حقیقت روحانیت به مخاطبان باشد.

وی افزود: در این قبیل آثار معمولاً نسبت روشن و ملموسی میان روحانیت و سیاست وجود ندارد بنابراین روحانیون در سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی عموماً در زمینه‌های غیرسیاسی حضور دارند و حال‌آنکه ما در تاریخ معاصر روحانیون مبارز و چریکی همچون شهید نواب صفوی، شهید اندرزگو، شهید شریف قنوتی و شهید محمد منتظری داشته‌ایم.

جعفری بیان کرد: در هرصورت آنچه مورد انتظار است این‌که باید شناخت فیلم‌سازان و نویسندگان سینما و تلویزیون نسبت به سبک زندگی روحانیت اصلاح شود تا با درک و شناخت بهتر بتوانند آثاری منطبق با حقیقت و واقعیت ساخته و مخاطب نیز با آثار آن‌ها ارتباط لازم را برقرار کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfmedj.w6dteagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما