پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 31723
منبع : پایگاه خبری تحلیلی قم فردا
مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه قم:

ظرفیت دفتر وزارت خارجه در قم هنوز ناشناخته است

قم نيوز : قم نیوز: مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم گفت: علیرغم گذشت شش سال از تاسیس دفتر وزارت خارجه در قم هنوز ظرفیت های این دفتر برای موسسات حوزوی و اداری و عموم مردم تاحدی ناشناخته مانده است .
ظرفیت دفتر وزارت خارجه در قم هنوز ناشناخته است
به گزارش قم نیوز، حمید مکارم روز پنجشنبه در نشستی مشترک با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان قم افزود: دفتر وزارت خارجه در قم علاوه بر انجام خدمات کنسولی، اخیرا در بخش اقتصادی و تجاری نیز فعال شده و می تواند کمک موثری در جذب سرمایه های خارجی و رونق اقتصادی قم ایفا کند.

وی لازمه این کار را بهبود زیرساخت های اقتصادی استان و معرفی بهتر فرصت های سرمایه گذاری به زبانهای خارجی عنوان کرد.

وی یکی دیگر از دیگر ظرفیت های دفتر وزارت خارجه در قم را تسهیل ارتباط مجامع حوزوی و دانشگاهی با مراکز علمی و فرهنگی جهان و همچنین برنامه ریزی و مدیریت سفرهای دوجانبه مقامات خارجی به قم و بالعکس دانست.

نماینده وزارت خارجه در استان قم به همکاری های متقابل دفتر وزارت خارجه در قم با رسانه های محل به ویژه ایرنا پرداخت و گفت: ایرنا گرچه ارگانی دولتی است و نمی تواند خود را از صفت دولتی بودن مبرا کند، اما در عین حال استقلال و متانت خوبی در این خبرگزاری و هم چنین روزنامه ایران به عنوان روزنامه دولت دیده می شود.

وی ادامه داد: خبرگزاری ایرنا نباید جناحی و حزبی کار کند و این رسانه در دولت یازدهم وزن، استقلال و بی طرفی بهتری پیدا کرده است.

وی ابراز داشت: قم نخبگان بسیار زیادی دارد و خبرگزاری ایرنا در این استان باید با انجام مصاحبه های تخصصی یا برگزاری میزگردهای علمی با نخبگان حوزوی به بررسی موضوعات چالشی بپردازد که مانند مانند موضوع فقه هسته ای، مقابله با جریانهای تکفیری، اسلام هراسی و شبهات حقوق بشری بعد فقهی و کلامی دارند.

رییس نمایندگی وزارت خارجه در قم ادامه داد: اگر این گونه میزگردهای تخصصی برگزار شود میتوان چالشهای فکری و مسائل مبتلا به دولت و نظام را در اتاق های فکر مورد بررسی قرار داد و خروجی آن ها را توسط ایرنا و سایر رسانه های جمعی در اختیار مردم و مسوولان گذاشت.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم نیز در این دیدار ضمن تقدیر از وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای پس از مذاکرات طاقت فرسا با ۱+۵ بیان داشت: خوشبختانه مراجع تقلید در قم پس از جمع بندی مذاکرات رضایت خود را اعلام کردند و جمعی از بزرگان حوزه نیز طی مصاحبه هایی با ایرنا مهر تاییدی بر عملکرد تیم هسته ای کشورمان زدند.

جعفر مسلمی افزود: تیم مدیریتی ایرنا در دولت تدبیر و امید این خبرگزاری را خبرگزاری نظام و ظرفی برای اطلاع رسانی همه ارکان نظام اسلامی می داند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تاکیدات مدیریت ایرنا در دولت یازدهم تقویت تعامل و همکاری ها بین رسانه ها ست و از این رو نشست های مشترکی با مدیران رسانه های کشور به منظور تقویت همکاری ها در ایرنا برگزار شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfmedm.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

s
درباره وظایف وزارت خارجه در استان قم بیشتر بنویسید.