دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 40453
منبع : پایگاه تبیینی، تحلیلی جریان شناسی دیدبان

تلاش محور غربی،عربی،عبری برای انتقال ناامنی به ایران

قم نيوز : قم نیوز: ناامن سازی محیط داخلی ایران یا به عبارتی معبرسازی تهدید در کنار حفظ تحریم‌ها از اهرم‌های فشار غربی ها برای تغییر محاسبات ایران و به ‌منظور وادار شدن به تعامل راهبردی با محور غربی، عبری، عربی و پذیرش بر جام‌های دو و سه باشد.غربی ها به خیال خود با اقدامات ایران اسلامی را به‌ زانو درآورده و همچون عربستان سعودی به نوکری خود خواهند گرفت.
تلاش محور غربی،عربی،عبری برای انتقال ناامنی به ایران
به گزارش قم نیوز، اجلاس منافقین در پاریس، نشان‌دهنده تلاش محور غربی، عبری، عربی برای انتقال ناامنی به محیط داخلی ایران است. از طرفی بهره‌گیری ترکیبی از توان اطلاعاتی و عملیاتی منافقین و تکفیری‌ها در دستور کار عربستان قرارگرفته است تا روند قدرت‌یابی ایران در منطقه را مهار کنند. از منظر محور مذکور، نارضایتی‌های اجتماعی، شکاف‌های قومیتی و انتخابات 1396 می‌تواند بستر مناسبی برای انتقال ناامنی به محیط داخلی ایران باشد.

 ناامن سازی محیط داخلی ایران  یا به عبارتی معبرسازی تهدید در کنار حفظ تحریم‌ها از اهرم‌های فشار غربی ها برای تغییر محاسبات ایران و به ‌منظور وادار شدن به تعامل راهبردی با محور غربی، عبری، عربی و پذیرش بر جام‌های 2 و 3 (منطقه‌ای و موشکی) باشد.غربی ها  به خیال خود با اقدامات  ایران اسلامی را به‌زانو درآورده و همچون عربستان سعودی به نوکری خود خواهند گرفت.

اما اینکه سعودی‌ها تا چه میزان در این منظور خود موفق خواهد شد تقریباً پاسخ مشخص و آشکاری دارد. با اندکی توجه به شکست‌های پی‌درپی منطقه‌ای آن‌ها می‌توان شکست دوباره آل سعود را پیش‌بینی و به‌عنوان سقوطی دیگر در کارنامه سیاه این  شیخ‌نشین ثبت کرد.

روی آوردن آل سعود به گروهک تروریستی و بدنامی که جز بی‌آبرویی چیزی در کارنامه خود ندارد، تنها نشان از دست‌وپا زدن‌های بی‌نتیجه آل سعود دارد.

نشست مشترک منافقین و حامیان تروریسم در پاریس نشستی بود که با واکنش «ابوالقاسم دلفی»، مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مواجه شد چنانچه  وی مراتب اعتراض کشورمان را به سفیر فرانسه ابلاغ کرد.

وی معتقد است؛ «برگزاری این تجمع توسط کسانی که دستشان به خون مردم ایران آغشته است و با صحنه‌گردانی پایه‌گذار گروهک‌های تروریستی همچون طالبان، القاعده و داعش و شریک صهیونیست‌ها انجام شد و بیان اظهارات سخیف از سوی آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در خاک فرانسه غیرقابل‌قبول است.»

وی می افزاید:« اجازه دادن به مقامات سایر کشورها برای تبلیغ و اهانت به کشوری ثالث ناقض موازین حقوق بین‌المللی و امری محکوم و غیرقابل‌قبول در جهان است.»

هرچند در آن روزها سفیر فرانسه هیچ پاسخ درست و قانع‌کننده‌ای در قبال این حرکت به ایران نداد و حتی با استفاده از مکانیسم انکار و بیان اینکه ما هیچ ارتباطی با این گروهک نداریم در پی  پاسخی کودکانه به وزارت خارجه کشورمان بود. اما جای این سؤال را خالی گذاشت که اگر قرار بود چنین نشستی علیه کشور خودتان برگزار شود بازهم چنین حرفی می زدید و به همین راحتی از مسئولیت تان شانه خالی می کردید؟

با همه این تفاسیر و نظر به اینکه آیا واکنش وزارت امور خارجه کشورمان به این نشست تا چه اندازه مناسب بود! این نشست برگزار شد و در مرحله بعد، تفاسیر مربوط به نتیجه یا نتایج احتمالی آن مدنظر رسانه‌ها و مفسران سیاسی قرا گرفت.

 اما آنچه بیش از همه درباره آن بحث شد حضور «ترکی الفیصل» رئیس سابق استخبارات عربستان سعودی بود که با همان بی‌شرمی که از وی و همفکرانش انتظار می‌رفت آرزویش برای نابودی ایران اسلامی را بیان کرد و حمایت سعودی‌ها از گروهک تروریستی منافقین را بر زبان آورد.اما این تلاش عربستان به تحلیل کارشناسان سیاسی دست و پازدنی بیش نیست.

ساختار آل سعود در حال فروپاشی است

چنانچه «حسینعلی حاجی دلیگانی»، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در درباره لفاظی‌های ترکی‌الفیصل می‌گوید: «مسلم است که عربستان سعودی در حال نزدیک شدن به خط پایان و فروپاشی ساختاری و مردمی خویش است به همین دلیل متوسل به سازمانی شده است که در 3 دهه گذشته نه‌تنها هیچ نتیجه‌ای از اعمال تروریستی خود نگرفته است بلکه در بین مجامع بین‌المللی هم هیچ آبرویی ندارد.»

وی با بیان اینکه سازمان منافقین رسوای عالم است، می‌افزاید: «حتی نهادهای بین‌المللی هم این گروهک را به رسمیت نمی‌شناسند. منافقان هم‌اکنون آن‌قدر مفلوک و وامانده شده‌اند که دست به چنین نشست‌های بی‌ثمر و توخالی می‌زنند. این‌که یک مقام بلندپایه سعودی در چنین نشست‌هایی شرکت می‌کند و به منافقان متوسل می‌شود، نشان‌دهنده ضعف و اضمحلال روزافزون آل سعود است.»

دلیگانی در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه آل سعود روزهای آخر عمر سیاهش را می‌گذراند اظهار می‌کند: «روشن است که عربستان چون خود تروریست پرور است به سراغ تروریست‌ها هم می‌رود و درواقع شرکت ترکی الفیصل در همایش منافقان این گفته جمهوری اسلامی ایران را بیش ‌از پیش اثبات کرد که عربستان منابع مالی گروهک منافقین را تأمین می‌کند.»

آل سعود در حال سقوط است

«احمد سالک»، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی  نیز با مزدور دانستن ترکی الفصیل می‌گوید: «اصولاً فرد مزدور حرفی را به زبان می‌آورد که به مذاق اربابش خوش بیاید. آمریکا و دیگر قدرت‌ها هم نتوانستند ایران اسلامی را به‌زانو دربیاورند چه برسد به عربستان که خود در حال نابودی است.»

وی اظهار می‌کند: «وقتی افراد کوته‌فکر حرف‌هایی را به زبان می‌آورند، بدون شک شعور و عقل خود را ازدست‌داده‌اند. اگر درست بخواهیم سخنان ترکی فیصل را بررسی کنیم، می‌بینیم که این حرف‌ها در اجتماع منافقان جنایتکار ایرادشده و برد زیادی نداشته است. مخاطب این سخنان مغرضانه کسانی بوده‌اند که دستشان به خون هزاران نفر آلوده است.»

سالک آل سعود را در حال سقوط می‌داند و بیان می‌کند: «سعودی‌های کودک کش با بمباران یمن و کشتن بی‌گناهان در بحرین، سوریه و عراق راه به‌جایی نبرده‌اند و از سر ناراحتی حرف‌های نامعقول بر زبان می‌آورند.»

پس از بیان اظهارنظرهای اولیه و محکومیت حرف‌های دخالت آمیز و از سر درماندگی حامیان تروریسم، در گام بعدی مفسران و فعالان سیاسی با تکیه‌بر برخی از جوانب پیدا و پنهان نشست منافقین در پاریس که این روزها خود گرفتار خشم تروریست‌هایی است که سال‌ها پشت سر آن‌ها قرار داشته، زوایای جدیدتری از مقصد و مقصود سعودی‌ها و منافقین را از این دیدار آشکار می کند.

مسئله بعدی مربوط به انتخابات سال 96 ایران و برنامه‌های احتمالی و مشترک سعودی‌ها و منافقین با حمایت رژیم غاصب صهیونیستی و شیطان بزرگ در این خصوص خواهد بود. چرا که به نظر می رسد منافقین با همکاری هم دستانش در حال طراحی فتنه دیگری در پس انتخابات سال 96 است.

انتخابات 96 و تلاش برای تکرار فتنه 88

«حشمت‌الله فلاحت پیشه» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین رابطه بابیان این مطلب که قطعاً منافقین از هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت و دولت ایران استفاده خواهند کرد، می‌گوید: «برگزاری نشست منافقین با برخی از سران کشورهای حامی تروریسم می‌تواند برنامه‌ای باشد برای دخالت در انتخابات سال 96 ایران و تلاش برای اینکه فتنه‌ای دوباره راه بیندازند و برای مردم ایران مشکل تراشی کنند.»

وی ادامه می‌دهد: «البته ایران اسلامی شرایط متفاوتی را پشت سر گذرانده است و خوب می‌داند که در ایام انتخابات چگونه اقدام کند تا انتخابات به‌دوراز هرگونه دغدغه امنیتی برگزار شود.»

فلاحت پیشه در پاسخ به این سؤال که با توجه به برگزاری نشست منافقین و تلاش آنها برای ورود ناامنی به داخل کشور آیا انتخابات 96 می تواند متاثر از این اقدامات شده و فتنه‌ای دیگر ترسیم و راه اندازی شود، عنوان می‌کند: «با توجه به قدرت و تجربه‌هایی که داریم و اینکه تمام بخش‌های کشور یکدست و یک‌صدا و همدلانه در خدمت به انتخابات اقدام می‌کنند، در ایران اسلامی سال 96 بازهم شاهد انتخابات قدرتمندی خواهیم بود و این اقدام منافقین نه‌تنها از قدرت ایران نمی‌کاهد بلکه بر قدرت ما خواهد افزود.»

وی با اشاره به اعلام حمایت عربستان از منافقین در مسیر نابودی ایران اسلامی، می‌افزاید: «عربستان با این اقدام خود درواقع راه را به انحراف رفته و از مسیر اصلی خارج‌شده است و قصد دارد با مسیرهای تروریستی به اهداف خودش برسد این امر در حالی است که سعودی‌ها فقط خودشان را از عرصه جهانی حذف می‌کنند.»

صحبت‌های این نماینده مجلس نشان می‌دهد باوجوداینکه همواره دغدغه برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و نشاط و به‌دوراز هر گو حادثه در بین مسئولان کشورمان وجود دارد اما تجربه نزدیک به چهار دهه مقابله و مبارزه با انواع گروهک‌های تروریستی، آن‌چنان مسئولان امنیتی کشور را آبدیده کرده که بعید به نظر می‌رسد منافقین و حامیان آن‌ها چیزی مانند فتنه 88 را در انتخابات سال 96 نیز تکرار کنند.

البته که شرایط کشور در حال حاضر و در انتخابات سال 96 با انتخابات سال 88 بسیار متفاوت است و بسیاری از فتنه گران در همان سال‌ها با برداشتن نقابشان، چهره واقعی‌شان را به ملت ایران نشان دادند و دیگر بعید است مردم بازهم فریب چنین افرادی را بخورند.

اما باوجود همه تجربه‌های امنیتی و سیاسی که وجود دارد احتمال انجام برخی از فعالیت‌های خرابکارانه یا سوءقصدهایی که ممکن است جان مردم یا مسئولان را به خطر بیندازد، می‌طلبد تا برخی مراقبت‌ها، افزایش‌یافته و مردم نیز هوشیارانه‌تر از قبل در کنار مسئولان حاضر و ناظر باشند.

احتمال انجام ترورهای کور وجود دارد

«حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز با اشاره به برگزاری انتخابات 96 و اینکه آیا با این نشست منافقانه احتمال ایجاد فتنه‌ای دیگر وجود دارد یا نه؟ می‌گوید: «با مسلط بودن و کنترل امنیت توسط نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج دیگر چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد و تروریست‌ها درواقع میدانی برای فعالیتشان پیدا نخواهند مگر اینکه ترورهای کور در مناطق دوردست کشورمان جام شود.»

وی می‌افزاید: «به نظر می‌رسد عربستان و دشمنان ایران قصد دارند با استفاده از تروریسم بومی، کشور را ناامن کنند چراکه استفاده از گروهک‌های غیربومی نظیر داعش یا دموکرات‌های کردستان و دیگر گروهک‌های خرد و کوچک تروریستی منطقه در کشور ما نافرجام بوده و آن‌ها را با شکست مواجه کرده است.»

ترقی با اشاره به سوءقصد تروریست‌ها به جان یکی از کارشناسان برجام و همچنین یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چند هفته اخیر بیان می‌کند:« احتمال انجام چنین ترورهایی وجود دارد.»

وی با اشاره به اینکه امنیت باثبات داخل کشور ایران بی‌نظیر اما برای دشمنان سنگین است، اظهار می‌کند: «برجام های 2 و 3 به مسائل تروریسم و امنیت می‌پردازد تا ایران را به خودش مشغول تا از حمایت از مقاومت در کشورهای در حال جنگ بازدارد. این تفکر و تصور بر این مدعاست که ایران با تمرکز به امنیت کشور دیگر به مقاومت کمک نمی‌کند.»

اما آنچه از مجموع سخنان مسئولان و کارشناسان بیرون می‌آید تلاش دشمنان ملت ایران در قالبی با محوریت عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و غرب است که این بار تلاش می‌کنند تا مرده متحرکی به نام منافقین را بار دیگر به جان ملت ایران انداخته و طعم شیرین امنیت را که در سایه جمهوری اسلامی ایران و به برکت خون صدها هزار شهید به وجود آمده را به کام ملت مسلمان ایران تلخ و در سایه این تلخی به اهداف شومشان برسند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfmjdj.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما