سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۲۳
کد مطلب : 34603
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد

راه‌اندازی مرکز تحقیقات و تولید گل و گیاهان زینتی در قم

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از راه‌اندازی نخستین مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل و گیاهان زینتی در بوستان غدیر خبر داد.
راه‌اندازی مرکز تحقیقات و تولید گل و گیاهان زینتی در قم
به گزارش قم نگار، پیام جوادیان اظهار کرد: با عنایت به اهمیت بحث تحقیقات، آموزش و تولید گل‌ها و گیاهان خاص و کمیاب، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در نظر دارد نسبت به راه اندازی نخستین مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل و گیاهان زینتی در بوستان غدیر اقدام کند.

وی گفت: با توجه به ضرورت توجه به مقوله آموزش، تحقیقات و تولید در بحث فضای سبز و همچنین به روز رسانی اطلاعات و دانش کارشناسان فضای سبز، لزوم چنین مرکزی بسیار ضروری و الزامی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: همچنین بسیاری از گل‌ها و گیاهان زینتی وجود دارد که بخش خصوصی قادر به تولید آن‌ها نبوده و یا دانش آ‌ن‌ را ندارد که این مرکز می‌تواند با بنیه علمی و امکاناتی که در اختیار دارد در مسیر توسعه و گسترش این گونه‌ها اقدام کند.

جوادیان گفت: البته بخش خصوصی نیز در این قسمت قطعاً مد نظر بوده و این مرکز می‌تواند در راستای بالا بردن توانایی و توانمندی تولیدکنندگان بخش خصوص مثمر ثمر باشد.

وی گفت: همچنین قیمت تمام شده از نکاتی است که باید در این زمینه مد نظر قرار گیرد و در مسیر تولید گونه‌ها این موضوع اهمیت بسزایی دارد، چرا که تولید گونه‌هایی که قیمت تمام شده آن بالاتر از بازار است مقرون به صرفه نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: این مرکز سالانه می‌تواند پذیرای دانش آموختگانی باشد که از دانشگاه‌ها و مراکز علمی به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری معرفی می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر بخشی از این مرکز فعال بوده که درختان چند ساله‌ای که توسط سازمان پارک‌ها برای کاشت در مناطق خریداری شده در این مرکز نگهداری شده که به مرور بین مناطق توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfmvdm.w6djxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما