چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : 10663
مسئول بخش حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب:

تشیع باید به بهترین شکل به دنیا معرفی شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول بخش حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با تاکید بر ارایه قالب‌های نوین و اثرگذار در رسانه گفت: تشیع باید به بهترین شکل به دنیا معرفی شود.
تشیع باید به بهترین شکل به دنیا معرفی شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌ الاسلام احمد مروی ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از آثار و تولیدات پژوهشی مرکز پژوهش‌های اسلامی افزود: هر رسانه‌ای با توجه به نوع و ظرفیت آن نیازمند شیوه و قالب‌های متفاوتی است.

وی یادآوری کرد: برای نمونه شیوه انتقال پیام در مسجد منبر است که این قالب نباید در رسانه ملی و صدا و سیما استفاده شود بلکه باید قالب‌های تاثیرگذار در این رسانه شناسایی شده و مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول بخش حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با اشاره به تنوع فرهنگ‌ها، دیدگاه، استعدادها و سطوح مردم در جامعه افزود: صدا و سیما نمی‌تواند از یک قالب استفاده کند بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق و جامع در این مسیر حرکت کند.

وی ادامه داد: برای جذب حداکثری نیازمند طراحی و شناسایی قالب‌های مختلف و اثربخش در این رسانه است.

حجت الاسلام مروی در ادامه توجه پژوهشگران و متولیان امر را به این نکته جلب کرد و گفت: این نکته که مفاهیم دینی و آموزه‌های اسلامی را باید چگونه بیان کرد تا مورد پذیرش همه جامعه قرار گیرد، امری سخت و دشوار است.

وی بیان داشت: برنامه‌سازان و پژوهشگران امر رسانه برای امر برنامه سازی باید همه اقشار را با سلایق مختلف در نظر گرفته چرا که مخاطبان این رسانه تنها عده‌ای افراد متعهد و مومن و مسجدی نیستند.

مسئول بخش حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم تاکید کرد: این رسانه باید با همه اقشار جامعه ارتباط برقرار کرده تا بتواند به این وسیله مفاهیم دینی را به بینندگان خود منتقل کند.

وی در ادامه تصریح کرد: مطالب ارایه شده در موضوعات دینی نیز باید به طریقی به مردم گفته شود که باعث تحول در جامعه شده و عموم مردم آن را بپذیرند.

حجت الاسلام مروی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت مرکز پژوهش‌های اسلامی صداو سیما را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: این مرکز باید به خروجی کار خود توجه داشته باشد و تنها به تولید و پژوهش‌های دینی در امر رسانه اکتفا نکند.

وی یادآور شد: خروجی کار این مرکز تنها کتاب و نرم افزار نیست بلکه با توجه به نقش تعیین کننده پژوهش در صدا و سیما باید تاثیرگذاری این اقدامات در تولیدات رسانه ملی پیگیری شود.

مسئول بخش حوزوی دفتر رهبر انقلاب در قم اضافه کرد: این مرکز پشتوانه معرفتی برنامه های صدا و سیماست و با توجه به معارف غنی اسلامی می توان دین و تشیع را به بهترین شکل به مردم و جهانیان عرضه کرد.

وی افزود: اکنون بستر مناسبی برای شیعه فراهم شده تا تحت لوای یک حکومت و نظام اسلامی فعالیت کند بنابراین باید از فرصت به نحوه شایسته ای بهره برد و مسئولان، برنامه سازان و پژوهشگران در این رابطه وظیفه سنگینی به عهده دارند.

انتهای پیام/۱۱6/
https://qomnews.ir/vdcfmvdy.w6dxvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما