چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : 26053

دامن زدن به اختلافات مذهبی توطئه‌ دشمن است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: ما تفاوت فقهی با اهل سنت داریم، ولی چیزی نباید عامل درگیری مسلمانان با هم شود و مسائلی که امروز توسط گروه‎های افراطی مطرح می‏‌شود هیچ جایگاهی نداشته و ریشه در توطئه دشمنان اسلام و مسلمانان دارد.
دامن زدن به اختلافات مذهبی توطئه‌ دشمن است
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی در دیدار مدیران جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اهمیت انطباق و هماهنگی تحقیقات علمی به‌ویژه در حوزه پزشکی و سلول‎های بنیادی و ناباروری با فقه و حوزه تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باید همیشه این ارتباط را با ورود فقه‎شناسان به این عرصه‎ها حفظ کند.

وی گفت: جهادگران علمی کشور باید تلاش خود را برای شناسایی ابواب جدید علم در سطوح مختلف و مشروع طی کنند و نباید جلوی تولید و گسترش علم را گرفت، از نظر ما شبیه‎سازی در آن حد و آن صراحتی که حرمت آن اعلام می‎شود نیست، بلکه در این باره مباحث جدی‎تری را می‎طلبد چون که در برخی موارد می‎تواند بخشی از مشکلات انسانی را حل کند.

موسوی اردبیلی اظهار کرد: در این مسائل نباید به این صراحت اظهار نظر کرد؛ البته باید این مباحث در حوزه فقه به شکل جدی به‌طور کامل مطرح و بررسی شود. مسائلی را که با عنوان مسائل سنی و شیعه امروز در بسیاری از مراکز بحث می‎کنند هم بیشتر مسائل و اختلافات تاریخی است که بررسی آنها نیازمند کار علمی است و باید میان علما و مراکز علمی روی آنها بحث شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: این مباحث باید در همان فضای علمی بررسی شود؛ یک بحث دیگر ما با اهل سنت نیز در بحث فقه است که تفاوت فقهی با آنها داریم، ولی چیزی نباید عامل درگیری مسلمانان با هم شود و مسائلی که امروز توسط گروه‎های افراطی مطرح می‏‌شود و موجب خونریزی مسلمانان بیگناه به‌ویژه شیعیان می‎شود هیچ جایگاهی ندارد و ریشه در توطئه دشمنان اسلام و مسلمانان دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfmxd0.w6dvtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما