جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 44143
منبع : خبرگزاری فارس

جودوکاران قم برای کسب سهمیه تیم ملی به میدان می‌روند

قم نيوز : قم نیوز: جودوکاران مستعد و آینده‌دار قم در تلاش برای به دست آوردن سهمیه تیم ملی اعزامی به رقابت‌های برون‌مرزی سال جدید میلادی با جریان خود در انتخابی به رقابت می‌پردازند.
جودوکاران قم برای کسب سهمیه تیم ملی به میدان می‌روند
به گزارش قم نیوز،  با اینکه در رقابت‌های جودو قهرمانی سال 1395 جودو نوجوانان کشور عنوان درخور توجهی نصیب جودوکاران نوجوان قم نشد اما یک بار دیگر فرصت ایجاد شده تا استعدادهای این رشته ورزشی در انتخابی تیم ملی توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

این در حالی است که سازمان تیم‌های ملی فدراسیون جودو و کوراش کشورمان در نظر دارد در راستای سیاست‌های فدراسیون به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در کشور در رده‌ سنی نوجوانان، از طریق فراخوان یک دوره مسابقات بین مدعیان رده سنی نوجوانان در قالب انتخابی تیم ملی برگزار کند.

این رقابت‌ها برای برگزاری در روز نوزدهم آذر ماه به میزبانی سالن شهید افراسیابی تهران برنامه‌ریزی شده است و استان‌هایی که در مسابقات سال جاری قهرمانی جودو نوجوانان ایران رتبه‌‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند یعنی خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و فارس که با یک تیم کامل می‌توانند در مسابقات حضور پیدا کنند.

همچنین استان‌های چهارم تا ششم رده‌بندی نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان یعنی توابع تهران و گیلان دارای پنج سهمیه هستند و سایر استان‌ها تنها با سه سهمیه امکان حضور در این رقابت‌ها را دارند و بر این اساس از قم نیز فرصت برای حضور سه جودوکار در انتخابی تیم ملی وجود دارد.

رقابت‌های انتخابی تیم ملی جودو رده سنی نوجوانان ایران در اوزان منهای 50، 55، 60، 66، 73، 81، 90 و به اضافه 90 کیلوگرم با یک کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شود و البته تنها متولدین یازدهم دی‌ماه سال 1378 تا دهم دی‌ماه سال 1381 می‌توانند در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

وزن‌کشی این رقابت‌ها روز هجدهم آذر ماه و مسابقات در روز نوزدهم آذر برگزار می‌شود و مدارک مورد نیاز برای حضور در این رقابت‌ها شامل اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی عکس‌دار، کارت بیمه ورزشی سال جاری در رشته جودو، گواهی اشتغال به تحصیل با مهر اداره‌کل آموزش و پرورش استان و همراه داشتن لباس جودو است.

نفراتی که در این مرحله از مسابقات انتخابی تیم ملی جودو نوجوانان ایران در زمره نفرات برتر قرار گرفته یا از سوی کادر فنی انتخاب شوند مجوز حضور در اردوی تیم ملی جودو نوجوانان ایران را به دست خواهند آورد تا تیم ملی را در رقابت‌های برون‌مرزی سال جدید میلادی همراهی کنند.

آخرین سهمیه برای حضور در اردوی تیم ملی رده‌های سنی پایه جودو ایران در سال جاری در بخش دختران نصیب جودو قم شده است، ولی در بخش پسران یا آقایان هنوز این اتفاق روی نداده و تنها موفقیت جودو قم در سال جاری همانند بیش از یک دهه اخیر، با درخشش دو کاتاروی با سابقه قم یعنی محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی با کسب مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره از رقابت‌های 2016 کاتا جودو قهرمانی جهان در کشور مالت به دست آمده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfmydj.w6djjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما