شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 51163
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علمیه قم:

قانون بانکداری بدون ربا در کشور عمل نمی‌شود

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: بانک‌های کشورمان سیستم ربوی دارند، البته قانون بانکداری بدون ربا را در ایران داریم، اما به این قانون عمل نمی‌شود.
قانون بانکداری بدون ربا در کشور عمل نمی‌شود
قانون بانکداری بدون ربا در کشور عمل نمی‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی مطلق ظهر امروز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ضرورت آشنایی مردم با حقوق شان اظهار کرد: یکی از مشکلات جوامع بشری از گذشته تاکنون و در آینده عدم آشنایی مردم با حقوق شان است.

وی ادامه داد: تمام مردم و مدیران باید حقوق شهروندی را رعایت کنند، البته کسی که رای 16 میلیون نفر را نادیده بگیرد، نمی‌تواند از حقوق شهروندی دم بزند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام سجاد(ع) در روایاتی انواع حقوق را بیان کرد، براساس روایات ائمه معصومین(ع)، خداوند و اهل‌بیت(ع) بر ما حقوقی دارند و باید این حقوق رعایت شود، یکی از حقوقی که در روایات بر آن تاکید شده است، حقوق مومنین بر یکدیگر است.

موسوی مطلق با اشاره به حقوق مومنین بر یکدیگر اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمود یکی از حقوق انسان‌های مومن بر یکدیگر رعایت انصاف است، انسان باید آن چیزی که برای خودش می‌خواهد را برای دیگران بخواهد، انسانی که نمی‌خواهد از مردم دروغ بشنود، نباید به مردم دروغ بگوید.

وی ادامه داد: اگر مردم حقوق دیگران را رعایت می‌کردند، آمار پرونده‌های قضایی کاهش پیدا می‌کرد، در مال مورد تاکید ائمه معصومین(ع) است، البته اینکه انسان از مال خودش بگذرد، سخت است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بانک‌های کشورمان سیستم ربوی دارند، البته قانون بانکداری بدون ربا را در ایران داریم، اما به این قانون عمل نمی‌شود، براساس فتوای مراجع گرفتن دیرکرد برای وام‌ها حرام است در حالی که اختلاس‌ها و بانک‌ها مردم را بیچاره کردند.

موسوی مطلق با اشاره به ضرورت توجه مومنین به یاد خداوند اظهار کرد: اگر مومنین به یکدیگر رسیدگی کنند، بسیاری از مشکلات آن‌ها حل می‌شود، یکی از حقوق مومنین بر یکدیگر این است که همه جا به یاد خداوند باشند.

وی ادامه داد: یاد خداوند زمانی اثر دارد که این یاد در هنگام مواجه شدن انسان با گناه جلوی او را بگیرد، امام خمینی(ره) هر زمانی که انجام کاری را به مصلحت اسلام می‌دانستند، به آن عمل می‌کردند، رهبر معظم انقلاب هم زمانی که پای منافع دین به میان بیاید، سخن می‌گویند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: برخی سند 2030 را امضا می‌کنند، این افراد بویی از اسلام نبردند، در حالی که باید از اسلام دفاع کنند.

موسوی مطلق با اشاره به سخنان اخیر دادستان کل کشور در خصوص کوتاهی در برخورد با کانال‌های مختلف تلگرامی اظهار کرد: کار به جایی رسیده است که دادستان کل به وزیر ارتباطات نامه می‌زند که با کانال‌های تلگرامی و سایت‌های متخلف برخورد شود، اما در انجام این کار کوتاهی می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی اولیای الهی این است که از هیچ کس نمی‌ترسند، یکی از مشکلات جامعه این است که خداترسی به معنی واقعی در آن وجود ندارد. اگر خداترسی در جامعه ما نهادینه شود، پیروزی‌ها برای ما زودتر اتفاق می‌افتد، یکی از اثرات داشتن یاد خداوند توسط انسان این است که خدا به او آرامش و اطمینان می‌بخشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmydt.w6dyvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما