جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 47285
منبع : خبرگزاری فارس
با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از وضع نابسامان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

قم نيوز : قم نیوز: آيت‌الله مكارم شيرازى با صدور بیانیه‌ای نسبت به وضع نابسامان ثبت نام انتخاب رياست جمهورى انتقاد کرد و گفت: بايد هر چه زودتر فكرى براى حل اين مشكل شود تا افرادى نام‌نويسى كنند كه حداقل كمترين صلاحيت لازم را براى اين كار داشته باشند.
انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از وضع نابسامان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش قم نیوز، در بیانیه آیت الله مکارم شیرازی آمده است: شکایات زیادى از افراد متعدد از نقاط مختلف به ما رسیده که از وضع نابسامان ثبت نام انتخاب ریاست جمهورى بسیار نگران هستند و معتقدند عده‌اى ناآگاه و گروهى آگاهانه براى به سُخره کشیدن انتخابات ریاست جمهورى و ضربه زدن به نظام با نداشتن هیچگونه صلاحیتى، براى نام‌نویسى شرکت کرده و حتى صف تشکیل مى‌دهند و از آنجا که ادامه این وضع به ضرر نظام مقدس جمهورى اسلامى است و مخالف شئون کشور بزرگى مانند کشور ماست؛ باید هر چه زودتر فکرى براى حل این مشکل شود تا افرادى نام‌نویسى کنند که حداقل کمترین صلاحیت لازم را براى این کار داشته باشند و اى کاش از سالیان قبل اقدام به حل این مشکل مى‌شد و تعجب مى‌کنیم چگونه بزرگان کشور براى حل این مشکل تدبیرى نفرموده‌اند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: اگر تصور شود قانون اساسى اجازه اضافه شرطى نمى‌دهد ظاهراً اشتباه است زیرا قیودى که در قانون اساسى آمده شرایطى را در کنار خود مى‌طلبد، مثلا هنگامى که گفته مى‌شود یکى از شرایط «مدیر و مدبر بودن» است مفهومش آن است که شخص تقاضاکننده باید سوابق اجرایى کلان خود را ارائه دهد. یا این‌که هنگامى که گفته مى‌شود از «رجال سیاسى باشد»، حداقل باید سن و سالى داشته باشد و پایه تحصیلى معتبر. همچنین قیود دیگرى که در دل این تعبیرات نهفته است و اهل عُرف کاملا آن را استفاده مى‌کنند و قانون‌دانان آن را تأیید می کند.

در این بیانیه تصریح شده است: بنابراین باید لااقل شرایطى براى سن و مدرک تحصیلى و سابقه مدیریتى که موافق چنین کار مهمى باشد گزارده شود تا این وضع نابسامان، سامان یابد. اگرچه براى این دوره فعلا نمى‌توان تصمیمى گرفت ولى باید در اولین نخستین براى دوره‌هاى آینده إن‌شاءالله تصمیم گرفته شود. توفیقات همگى را در حل مشکلات کشور از خداوند متعال مسألت دارم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcft0dj.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما