شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 27845
از سوی جامعه‌المصطفی العالمیه(ص)

رادیو سعادت در کشور مالی راه‌اندازی شد

قم نيوز : قم نیوز: نمایندگی جامعة‌المصطفی العالمیه(ص) در مالی، شبکه رادیویی «سعادت، صدای اهل بیت(ع)» را در این کشور راه‌اندازی کرد.
رادیو سعادت در کشور مالی راه‌اندازی شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی نماینده المصطفی در مالی اظهار داشت: این شبکه رادیویی، با همکاری برادران ایمانی کشور مالی، در روز اربعین حسینی رسماً پخش برنامه‌های خود را با بسته‌ای متنوع شامل جلسات روزانه تفسیر قرآن، بیان احکام شرعی، پاسخ‌گویی به شبهات، قرائت قرآن کریم، مباحث اخلاقی، پخش اخبار با محوریت فعالیت‌های پیروان مکتب اهل بیت(ع) آغاز کرد.
 
وی رسانه در دنیای امروز را فراتر از یک وسیله ارتباطی دانست و خاطرنشان کرد: امروز رسانه در قامت یک رهبر، ذائقه مردم را از درون خانواده تا جوامع بزرگ بشری تعریف و تعیین می‌کند و به عبارت دیگر باید گفت در بسیاری از ممالک عالم، فرد و اجتماع با تمام پیچیدگی‌های خود در برابر این واقعیت انکارناپذیر سر تعظیم فرود آورده و قیادت آن را پذیرفته‌اند.
 
نماینده المصطفی(ص) درصد نفوذ و تنوع رسانه را بر اساس استعداد و امکانات مردم در مناطق مختلف جهان متغیر دانست و گفت: در کشور مالی با توجه به محرومیت اکثریت مردم از نعمت سواد و عدم اقبال عمومی به رسانه‌های نوشتاری، رادیو به عنوان ارزان‌ترین، در دسترس‌ترین و ساده‌ترین وسیله ارتباط جمعی، جایگاه خاص و بی‌نظیری در میان مردم دارد و تمام گروه‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی، تلاش می‌کند از این طریق جامعه را مورد تأثیر آراء و افکار خود قرار دهند، به همین دلیل، تنها در شهر باماکو بیش از 100 شبکه رادیویی فعال است.
 
وی راه‌اندازی رادیو سعادت را نقطه عطفی در فعالیت مکتب اهل بیت(ع) در مالی دانست و تصریح کرد: این شبکه هم‌اکنون صدای تشیع را با قدرت ارسال سیگنال یک هزار ولت در شعاع تقریبی 50 کیلومتر ارسال می‌دارد. همچنین برنامه‌های منتخب این شبکه توسط شبکه‌های دیگر، در نقاط مختلف کشور مالی قابل دریافت است.
 
عزیزی پرورش نیروی انسانی مورد نیاز در امر رسانه، تأمین تجهیزات مورد نیاز برای ارتقاء سطح پوشش و همکاری در مسیر تولید محتوا را برای ادامه حرکتی که می‌تواند سبب تحولی شگرف در گسترش مکتب اهل بیت(ع) در این منطقه از آفریقا گردد، ضروری دانست.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcftcd0.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما