دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 11815
آیت الله حسینی بوشهری خبر داد:

همایش پاسداشت نیم قرن فعالیت جامعه مدرسین برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، از برگزاری همایش نیم قرن حضور به منظور پاسداشت ۵۰ سال تلاش علمی، فرهنگی، سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در روزهای 25 و 26 بهمن خبر داد.
همایش پاسداشت نیم قرن فعالیت جامعه مدرسین برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، با تبیین اهداف برگزاری همایش نیم قرن حضور که به منظور پاسداشت ۵۰ سال تلاش علمی، فرهنگی، سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد اظهار داشت: جامعه مدرسین نهادی با بیش از نیم قرن تلاش و مجاهدت در عرصه‌های مختلف عملی، فرهنگی و سیاسی است که تا به امروز خدمات فراوانی را به انجام رسانده است.

وی گفت: همایش نیم قرن حضور به مدت دو روز و با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی، افرادی که در تاسیس جامعه مدرسین نقش موثر داشته و اعضایی از جامعه که سابقه مبارزاتی در قبل از انقلاب داشتند و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان ولی فقیه در استانها در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین ابراز داشت: در این همایش از مراجع معظم تقلید برای سخنرانی دعوت شده است که امیدواریم همایش آبرومندی در پیش داشته باشیم.

اهداف برپایی همایش نیم قرن حضور
وی به برخی از اهداف برپایی این همایش نیز اشاره کرد و افزود: تبیین نقش تاثیرگذار حوزه و روحانیت در تاریخ معاصر، معرفی جامعه مدرسین و نقش روحانیت در مقاطع مختلف انقلاب، احیاء هویت اصیل جامعه مدرسین، ایجاد زمینه و بستر لازم برای آینده کاری جامعه مدرسین و شناسایی موانع و آسیب‌های پیش رو از جمله مهمترین اهداف برگزاری همایش نیم قرن حضور است.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در طول سال همایش‌های متعددی برگزار می‌کند که برخی از این همایش‌ها به صورت منطقه‌ای است که هر دو سال یک بار در یکی از مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

امام جمعه قم ابراز داشت: در همایش‌های منطقه‌ای مسائل مربوط به استانها در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با ظرفیتی که در جامعه مدرسین وجود دارد برای حل آنها با علمای بلاد همفکری می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش‌های سالانه کشوری هر دو سال یکبار در قم برگزار می‌شود، افزود: نام همایش امسال نیم قرن حضور است که در آن کارنامه جامعه مدرسین و تلاش های ۵۰ ساله این نهاد حوزوی بررسی و مورد بحث قرار می گیرد.

همایش نیم قرن حضور بهانه ای برای تقدیر از تلاش های روحانیت
آیت الله حسینی بوشهری، برگزاری این همایش را بهانه ای برای تقدیر از تلاش های روحانیت در طول سالهای قبل و بعد از انقلاب دانست و اظهار داشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از چنان جایگاهی برخوردار بوده است که جمعی از مراجع از گذشته تا کنون از میان اعضای جامعه مدرسین بودند که آیت الله مرحوم فاضل لنکرانی و آیت الله مکارم شیرازی از جمله آنها بودند .

وی عنوان کرد: در طول این هفته فیلم‌های مستند از جامعه مدرسین و اعضای آن از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: در طول برگزاری این همایش کتاب‌هایی در خصوص جامعه مدرسین رونمایی و در روز ۲۵ بهمن نیز کمیسیون های تخصصی با حضور اعضای جامعه مدرسین با هدف نگاه به افق آینده این نهاد حوزوی برگزار می شود.

وی افزود: در سالهای گذشته نیز یک مجموعه ۸ جلدی از مستندات، بیانیه‌ها، مواضع و جلسات جامعه مدرسین و مصاحبه‌های اعضا قبل از انقلاب تا کنون تهیه و تدوین شده بود که مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcftcdy.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما