دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 27755
معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم مطرح کرد

امر به معروف راهکاری برای ترویج استکبارستیزی

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر راهکاری برای ترویج استکبارستیزی است و امام خمینی(ره) از این راهکار استفاده کردند.
امر به معروف راهکاری برای ترویج استکبارستیزی
به گزارش قم نیوز، رضا فقیهی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در قم، از امام حسین(ع) به عنوان شهید راه امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه دینی است با این تفاوت که این فریضه زمینه اجرای دیگر فرایض الهی را نیز ایجاد می‌کند.
 
وی با بیان اینکه احیای این واجب فراموش شده منکرات موجود در جامعه اسلامی را کاهش خواهد داد، اضافه کرد: اگر عملکرد بدن یک انسان را بخواهیم بررسی کنیم، امر به معروف نقش سیستم اعصاب و هشدار‌دهنده این بدن را بر عهده دارد.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) به وضعیت فرهنگی جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: عرف جامعه عاقبت مشخصی را برای ما تعیین نمی‌کند و امروزه بسیاری از فرهنگ‌ها به فراموشی سپرده شده است.
 
وی ادامه داد: در جامعه‌ای که منکرات روز به روز ترویج داده شود در نهایت افکار شیطانی بر تفکرات الهی و یزیدیان بر حسینیان غلبه پیدا می‌کنند و بسیاری از کارهای ارزشی از جمله حمایت از مظلومان،‌ دفاع از حق و مقابله با ظالم فراموش خواهد شد.
 
فقیهی با تاکید بر اینکه مردم جامعه باید عیوب خودشان را با تذکرهای زبانی رفع کنند، تصریح کرد: اگر مردم یکدیگر را با استفاده از گفتار پسندیده به اقدامات خوب و نیک امر کنند جامعه اسلامی از نقشه‌های مختلف استعمار از جمله تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی و سیاسی در امان خواهد ماند.
 
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نخستین فردی بودند که برای برپایی نظام اسلامی، استکبارستیزی را در میان مردم ترویج دادند، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر راهکاری برای ترویج استکبارستیزی است و امام خمینی(ره) از این راهکار استفاده کردند.
 
فقیهی از وضعیت مردم ایران در دوران حکومت طاغوت یاد کرد و گفت: در آن دوران استکبار خیمه اصلی خود را در ایران بنا کرده و بسیاری از دارایی‌های کشور را به غارت برده بود اما مقاومت شجاعانه مردم و تکیه بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر استقلال ایران اسلامی را به ارمغان آورد.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) به بیان برخی از تحولات اخیر کشورهای منطقه پرداخت و اظهار کرد: ایران اسلامی توانست فرهنگ عمومی امر به معروف و نهی از منکر را در دنیا ترویج کرده و قدرت اسلام را برای کشورهای استکبارستیز دنیا نمایان کند.
 
وی اضافه کرد: امروزه استکبار از حمله نظامی به ایران اسلامی در هراس است زیرا به خوبی می‌داند کشورهای اسلامی و غیراسلامی بسیاری از نظام ایران حمایت خواهند کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfted0.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما