جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب : 36755
نایب‌رئیس انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران مطرح کرد

انتقاد از سکوت رسانه‌های ورزشی در برابر مرگ‌های زودهنگام قهرمانان

قم نيوز : قم نیوز: نایب‌رئیس انجمن علمی مدیریت ورزشی با بیان اینکه رسانه‌های ورزشی در برابر مرگ‌ زودهنگام هادی نوروزی، بیت‌الله عباس‌پور، ناصر حجازی و ده‌ها قهرمان ورزشی دیگر سکوت کردند بر لزوم بررسی و تبیین علل مرگ زودرس قهرمانان ورزشی تاکید کرد.
انتقاد از سکوت رسانه‌های ورزشی در برابر مرگ‌های زودهنگام قهرمانان
به گزارش قم نیوز، محمدعلی قره گفت: صدا و سیما با نمایش مسابقات و برنامه‌های بی‌محتوای ورزشی زمینه ایجاد سکون حرکتی را در مردم فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های مکتوب ورزشی بسیار دور از واقعیت هستند تصریح کرد: روزنامه‌های ورزشی به جای پرداختن به مسائل اصلی و مهم حوزه ورزش، به دنبال مطالب حاشیه‌ای و جنجالی که هیچ فایده‌ای برای مخاطب ندارند هستند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن علمی تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اگر ورزش صرفا در بعد بدنی آموزش داده شود قهرمانان را به رشد نمی‌رساند گفت: میانگین عمر قهرمانان ورزشی از مراجع تقلیدی که اهل ورزش هستند ۲۰ سال کمتر است در حالی که ظاهرا باید عمر ورزشکاران نیز به همان اندازه باشد و این امر بیانگر آسیب‌های توجه صرف به بعد بدنی ورزش است.

وی با بیان اینکه اگر ورزش مایه طول عمر می‌شود پس چرا عمر قهرمانان ورزشی کوتاه است اظهار کرد: تمام رسانه‌های ورزشی در برابر مرگ‌های ناگهانی و زودهنگام افرادی نظیر هادی نوروزی، بیت‌الله عباس‌پور و ده‌ها قهرمان ورزشی دیگر سکوت کردند و به بررسی علت‌ مرگ آن‌ها نپرداختند.

قره ادامه داد: ورزش باید به پیری سالم بیانجامد نه جوان‌مرگی ولی با کمال تاسف شاهد مرگ قهرمانان و سکوت رسانه‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قهرمانان، قربانیان ورزش هستند ابراز کرد: ترویج ورزش قهرمانی با تحمیل فشار ناشایستی که بر اساس سیاست‌های علوم سکولار غربی بر ورزشکاران انجام می‌شود سبب مرگ‌های زودهنگام آنان می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اضافه کرد: مدال‌محوری و قهرمان‌گرایی در ورزش سبب می‌شود ورزشکاران برای تقویت خود به راه‌هایی رو بیاورند که منجر به مرگ زودرس می‌شوند.

وی با بیان اینکه رابطه مغز و مشت رشدآفرین نیست تصریح کرد: ورزش‌هایی همچون بوکس نه تنها مفید نیستند بلکه به قدری آسیب‌رسانند که هیچ مرجع تقلیدی آن‌ها را حلال اعلام نکرده است.

قره افزود: آن‌قدر مشت بر سر محمدعلی کلی اسطوره بوکس جهان کوبیده شد که اکنون به بیماری پارکینسون مبتلا شده است.

نایب‌رئیس انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران با انتقاد از تمرکز رسانه‌ها بر ورزش قهرمانی بیان کرد: فقط سه درصد رسانه‌های ورزشی در اختیار ورزش همگانی و بانوان هستند و بقیه آن‌ها در زندان ورزش‌های قهرمانی به ویژه فوتبال اسیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های ورزشی به جای تمرکز بر ورزش قهرمانی به ترویج ورزش همگانی بپردازند تا شاهد رشد فکری و سلامت جسمی مردم باشیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcftedm.w6dvtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما