يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 46385
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی:

همه باید مبلغ اقتصادی باشند / شیوه پرداخت یارانه‌ها از مشکلات کشور است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه احساس ناامیدی و یاس نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد، گفت: همگان باید مبلغ اقتصادی باشند چراکه اگر اقتصاد سالم باشد جوانان از بیکاری نجات یافته و سلامت اجتماعی در جامعه رواج می‌یابد.
همه باید مبلغ اقتصادی باشند / شیوه پرداخت یارانه‌ها از مشکلات کشور است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی  در دیدار با مدیران اتاق بازرگانی کشور که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه اقتصاد کشور از بیماری و مشکلات مختلف رنج می‌برد، اظهار کرد: این مشکلات غیر قابل حل نیست اما باید یک عزم جدی و عمومی برای رفع آنها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مجلس و نهادهای تصمیم‌گیرنده به صورت مستقیم در رفع برخی از مشکلات اقتصادی کشور نقش دارند، اضافه کرد: برخی از این مشکلات باید توسط قوه قضاییه رفع شود و برخی از آنها نیز نیازمند فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است.

این مرجعع تقلید خاطرنشان کرد: برای تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی مردم باید باور کنند که تولید داخلی و خرید دستاوردهای داخلی راهگشاست و در شرایط کنونی اقتصادهای مهم دنیا نیز به سمت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنند چراکه برخی همانند آمریکا به صورت علنی به مردم اعلام کرده‌اند که باید تولیدات داخلی کشور خود را خریداری کنند.

وی افزایش تولید داخلی را راهکاری برای رفع بیکاری و معضلات اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف باید مردم از نظر فرهنگی به سطح مورد نیاز برسند چراکه برخی فکر می‌کنند اجناس خارجی نسبت به اجناس داخلی بهتر است به همین علت بسیاری از تولیدکنندگان داخلی محصولات خود را با نشان خارجی به فروش می‌رسانند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه تولیدات داخلی باید با کیفیت و قیمت مناسب به مردم ارائه شود، مطرح کرد: در کنار توجه به راهکار تولید داخلی، باید از قاچاق کالا نیز جلوگیری کنیم؛ اینکه گفته می‌شود درصد بالایی از کالاهای بازار قاچاق بوده قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه باید به تخلفات اقتصادی خارج از نوبت رسیدگی شود، عنوان کرد: اینکه برای رسیدگی به سوءاستفاده‌های مالی تشریفات قانونی مطرح می‌کنند سبب طولانی شدن پرونده‌ها و در نتیجه از بین رفتن تاثیرگذاری لازم می‌شود.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه جریان رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از سوءاستفاده‌گران مالی از کارهای نادرست خود هراسی ندارند در حالی که در کشورهای غربی هیچ فردی جرات ندارد مالیات خود را با تاخیر پرداخت کند زیرا نظام حاکم به راحتی این افراد را زیرفشار قرار می‌دهد.

وی از وجود منابع مختلف مالی در کشور یاد کرد و ادامه داد: اقتصاد نظام اسلامی ظرفیت بسیاری دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای رسیدن به پیشرفت استفاده کرد اما در راستای تحقق این هدف مدیریت اقتصادی جایگاه مهمی دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: برخی از مشکلات و بیماری‌ها از گذشته بوده و تاکنون در جامعه باقی مانده است که شیوه پرداخت یارانه‌ها یکی از این مشکلات است چرا که مشخص نیست به چه علتی باید پولی را در اختیار ۷۰ میلیون نفر قرار دهیم که حداقل دو سوم آنها نیازمند نیستند، به جای اینکه این پول در بخش تولید هزینه شود در جای دیگری تلف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه احساس ناامیدی و یاس نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد، تصریح کرد: همگان باید مبلغ اقتصادی باشند چراکه اگر اقتصاد سالم باشد جوانان از بیکاری نجات یافته و سلامت اجتماعی در جامعه رواج می‌یابد.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: دشمن از نظر نظامی توانایی حمله به ایران اسلامی را ندارد به همین علت به صورت مستمر با تحریم اقتصادی برای کشور مشکل‌ساز می‌شود.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcftmdj.w6dvcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما