پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 28655
با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)

طلاب ممتاز شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه تجلیل شدند

قم نيوز : قم نیوز: طی مراسمی طلاب ممتاز شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور آیت‌الله سعیدی،‌ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تقدیر شدند.
طلاب ممتاز شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه تجلیل شدند
به گزارش قم نیوز، دومین همایش تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه سراسر کشور ظهر امروز در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.
 
در این مراسم آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم، سردار سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، آیت‌الله احمد عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه حضور داشتند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه فروشندگان این دنیا از جان خود به عنوان کالا فروشندگی می‌کنند، گفت: انسان‌های با ایمان جان و مال خود را به عنوان کالا با خداوند و رسول او مبادله کردند.
 
وی افزود: جهاد در راه خداوند با جان و مال، انسان را به جایگاه‌های والایی خواهد رساند، زیرا انسان در دنیا تجارت بسیار خوبی را انجام داده است.
 
آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس کشورهای محدودی در مقابل جبهه ولایت فقیه، ایمان و ایران صف نکشیده بودند اما وظیفه بود که در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و با ابزارهای مورد نیاز دشمن را از کشور خود بیرون کنیم.
 
وی با بیان اینکه در تاریخ بشریت انسان‌ها همیشه دو گروه بوده‌اند، گفت: جبهه مومنان جبهه نخست هستند که فرزندان خود را در مسیر پیروزی اهداف الهی هدیه کرده و برای آرمان‌های خود تلاش می‌کنند.
 
همچنین حجت‌الاسلام محمود ملک‌دار، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان خاطره‌ای از طلبه شهید ردانی‌پور یکی از همرزمان شهید خرازی عنوان کرد: طلاب در عرصه‌های مختلف حضور موثری داشته و توانسته افتخارهای بسیاری را برای روحانیت رقم بزنند که امام خمینی(ره) نیز بر نقش حضور آنها در جبهه‌های حق علیه باطل تاکید کرده است.
 
وی متذکر شد: در دوران دفاع مقدس طلاب حماسه‌های بی‌نظیری آفریدند و فرزندان آنها نیز امروز در صحنه تحصیل، تبلیغ، پژوهش و اخلاق مدیریت به جایی رسیده که در برابر دشمن به خوبی قد علم کرده‌ و می‌توانند الگوی مناسبی برای آحاد مردم جامعه اسلامی باشند.
 
حجت‌الاسلام سید حسن موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ادامه از فعالیت اتاق فکر نخبگان شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه یاد کرد و گفت: در ایران اسلامی 170 هزار دانشجو، 65 هزار دانش آموز شاهد و فرزند ایثارگران زندگی می‌کنند و یک هزار و 500 مدرسه شاهد فعالیت دارند.
 
وی عنوان کرد: شبکه‌های معتمد معین در عرصه‌های مختلف باید فعالیت‌های خود را گسترش دهند و یکی از دغدغه‌ها ما ایجاد شبکه‌های اجتماعی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است، اما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای یک دستگاه نیست، این امر یک وظیفه ملی است و به یک فرد محدود نخواهد شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی رهبر انقلاب اسلامی خودگذشتگی را یکی از کوتاه‌ترین راه‌های تزکیه نفس خواند و افزود: اینکه انسان از داشته‌های جانی خود بگذرد، بهترین نشانه سعادت است و شهدا علاوه بر گذشت از جان نسبت به بسیاری از علایق مادی نیز بی‌توجه بودند.
 
وی اخلاص را یکی از ویژگی‌های طلاب دانست و مطرح کرد: پشتوانه‌های بسیاری برای پیشبرد اهداف اسلام تلاش کرده و امروز این پشتوانه‌ها برای مردم آموزه‌های بسیاری را باقی گذاشته‌اند.
 
همچنین تقدیر از طلاب ممتاز و شعرخوانی در وصف ائمه اطهار(ع) بخش‌های دیگر این همایش بوده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcftvd0.w6dctagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما