سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : 48635
منبع : خبرگزاری فارس

هنر روحانیون دینی معنویت بخشیدن به زندگی است

قم نيوز : قم نيوز: رهبر مسیحیت کاتولیک فرانسه گفت: هنر روحانیون دینی است که به زندگی مادی، رنگ معنوی بدهند.
هنر روحانیون دینی معنویت بخشیدن به زندگی است
هنر روحانیون دینی معنویت بخشیدن به زندگی است
به گزارش قم نيوز، کاردینال دوبست عصر امروز در نشست هم اندیشی اسلام و مسیحیت که در سالن جلسات مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به تحولات در جهان اظهار کرد: در قرن 21 شاهد افزایش امید به زندگی هستیم و بسیاری از مشکلات در زمینه دسترسی به امکانات درمانی برطرف شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مختلف بین زن و مرد به سوی برابری رسیده است و در خصوص خانواده شاهد هستیم که شیوه ازدواج افراد تغییر پیدا کرده، مفاهیم هم طی دهه‌های اخیر در کشورهای مختلف عوض شده است.

رهبر مسیحیت کاتولیک فرانسه افزود: برای من سخت است شیوه ای را پیدا کنم که مردم در دهکده جهانی خدا را احساس کنند، این مساله امروز دشوار شده است و فشار رسانه‌ها، مطبوعات و فضای مجازی در جهان وجود دارد.

کاردینال دوبست، علاقه مردم فرانسه به عشق را یک نکته مثبت دانست و تصریح کرد: ما باید از طریق این عشق مفاهیم دیگر را در بین مردم گسترش بدهیم و آن چیزی که برای ما اصل است، را آموزش بدهیم، قانون خدا برای این نیست که رابطه‌ها را قطع کند، بلکه این قانون راه را همچون فانوس برای مردم روشن می‌کند.

وی ادامه داد: همجنس بازی یک مشکل دشوار در جامعه غرب است، نباید قانون خدا را در این زمینه پاک کرد، هنر روحانیون دینی است که به زندگی مادی، رنگ معنوی بدهند، ما باید تمام تلاش خودمان را کنیم که در مسیر خداوند گام برداریم.

رهبر مسیحیت کاتولیک فرانسه افزود: افرادی همچون راهبه‌ها سعی می‌کنند که خودشان را از زندگی مادی جدا کنند، در جهان و ایران خیلی از افراد هستند که به دنبال خدا هستند و باید این افراد را پیدا کنیم.

کاردینال دوبست در پایان با اشاره به بحث جنسیت خاطرنشان کرد: یک جریان طولانی در حوزه مارکسیسم برای تغییر تمدنی در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcftvdj.w6dcmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما