شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : 48095
منبع : خبرگزاری فارس
همزمان با ایام نیمه شعبان صورت گرفت

امضای تفاهم نامه همکاری بین تولیت‌های مسجد کوفه و مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : قم نیوز: تولیت‌های مسجد کوفه و مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان تفاهم نامه همکاری در موضوعات علمی، آموزشی، پژوهشی و معرفتی امضاء کردند.
همزمان با ایام نیمه شعبان صورت گرفت؛ امضای تفاهم نامه همکاری بین تولیت‌های مسجد کوفه و مسجد مقدس جمکران
همزمان با ایام نیمه شعبان صورت گرفت؛ امضای تفاهم نامه همکاری بین تولیت‌های مسجد کوفه و مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز، همزمان با ایام نیمه شعبان سید مجید موسوی تولیت مسجد کوفه به دعوت حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران به قم سفر کرد و ضمن دیدار با علما و مراجع تقلید و بازدید از مراکز علمی و پژوهشی حوزه، تفاهم نامه‌ای را با تولیت مسجد مقدس جمکران امضاء کرد.

 این تفاهم‌نامه در ادامه همکاری اعتاب مقدس و مزارات شریفه به منظور توسعه‌ معارف ناب و فرهنگ اصیل اسلام بر اساس روش قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) و در پرتو عنایات حضرت مهدی (عج) توسط تولیت مسجد کوفه و مزارات ملحق به آن و تولیت مسجد مقدس جمکران که دو جایگاه منسوب به امام عصر(عج) هستند منعقد شد.

 هدف از انعقاد این تفاهم نامه خدمت در موضوع مهدویت و آماده سازی اردوگاه انتظار امام عصر(عج) بر اساس معارف اسلام ناب به منظور نجات از شبهات و گمراهی‌ها عنوان شده است.

تلاش در راستای ترویج نگرش توحیدی و مناسک عبادی به ویژه اقامه نماز، ایجاد زمینه مناسب برای بهر‌ه‌مندی مشتاقان از فضای معنوی و قدسی مساجد به منظور شناخت و معرفت نسبت به مقام و جایگاه مساجد و فراهم آوردن زمینه اطاعت و تسلیم در برابر خداوند متعال، ترویج و توسعه‌ گفتمان مهدویت بر اساس آموزه‌های قرآن، پیامبر اکرم و اهل‌بیت(ع)، توجه به نسل جوان و تلاش به منظور اتخاذ تدابیر تربیتی اعتقادی مناسب برای محافظت هویت دینی و اخلاقی آنها، مقابله عالمانه با برداشت‌های ناسالم و انحرافی از آموزه‌های دینی و به‌ویژه رویکردهای تکفیری و تبادل منابع، محصولات، تجربیات واندوخته‌های، فرهنگی، مدیریتی، آموزشی و پژوهشی از جمله بندهای این تفاهم نامه است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcftxdj.w6dc1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما