يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 34045
منبع : قم فردا
در حاشیه اظهارات معاون اجتماعی ناجا؛

نفوذ شبیخون های فرهنگی در قم

قم نيوز : قم نگار: داشتن حجاب از این جهت بویژه برای زنان مهم و حیاتی است که موجب ایجاد هاله از مصونیت چه از لحاظ فردی و چه اجتماعی می شود و امروزه چادر به عنوان نمادی برای پوشش زنان در جامعه به حساب می آید.
نفوذ شبیخون های فرهنگی در قم
به گزارش قم نگار، حجاب یا به نوعی مصونیت زنان و مردان در مقابل تیرهای نگاه نامحرمان است که باعث ایجاد آرامش در جامعه و جاری شدن روح معنویت و بازدارنده هیجانات و التهاب های جنسی و روانی جامعه است.

داشتن حجاب از این جهت بویژه برای زنان مهم و حیاتی است که موجب ایجاد هاله از مصونیت چه از لحاظ فردی و چه اجتماعی می شود و امروزه چادر به عنوان نمادی برای پوشش زنان در جامعه به حساب می آید.

خداوند متعال در قرآن کریم به صراحت در مورد حجاب می فرماید: به مردان مؤمن بگو دیدگان خویش را از نگاه به زنان نامحرم بازگیرند و پاکدامنی ورزند و به زنان باایمان بگو چشم از نگاه به مردان نامحرم فروبندند و پاکدامنی کنند و زینت خویش را جز آنچه که طبعاً از آن آشکار است آشکار نسازند و باید که روپوش‌هایشان را به گریبان‌ها کنند و زینت خویش را نمایان نکنند.

استان قم به علت جایگاهی که در بین شهرهای کشور و حتی جهان اسلام دارد به ام القرای جهان تشییع شناخته می شود و همین امر باعث شده نسبت به این شهر توجهات ویژه ای شود و به نوعی زیر ذره بین و پیشانی معرفی اسلام شیعی به دنیا به حساب می آید.

وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه(س) در کنار حضور مراجع و بزرگان جهان اسلام بر اهمیت بیشتر این شهر پافشاری می کند. در کنار موارد فوق نباید از وجود مراکز علمی و حوزوی فروان این شهر هم به سادگی عبور کرد چرا که فقط در دانشگاه جامعه المصطفی و حوزه علمیه شهر قم از بیش از ۸۰ کشور جهان حضور و در حال فراگیری علوم دینی را دارند.

در کنار موارد فوق وجود مردمی متدین، با ایمان و آگاه به استناد اسناد تاریخی جزء برتری های این شهر به حساب می آمده است.

اما مسئله حجاب در استان قم از دیرباز مورد توجه مردم قم بوده است و در زمان رضاخان پهلوی و زمانی که وی به زور قصد ایجاد کشف حجاب در کشور را داشت این مردم قم بودند که بیشترین مقاومت و کمترین مورد کشف حجاب را به ثبت رساند.

ولی متاسفانه در سال های گذشته با شبیخون های فرهنگی دشمنان در کشور، ما شاهد افزایش روز افزون کم شدن حجاب و پوشش زنان کشور بوده ایم و این مهم در استان قم در این چند سال افزایش پیدا کرده است.

به گفته منتظر المهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی، در استان قم موارد متعددی از عدم رعایت حجاب و عفاف گزارش شده است که شاید یکی از دلایل این آمار را در رفت و آمد های بسیار به قم به علت مرکزیت در کشور دنبال کرد.

پیش از این هم آیت الله سبحانی یکی از مراجع تقلید شیعه در قم در دیدار فرمانده نیروی انتظامی، نسبت به بروز برخی ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در شهر مقدس قم هشدار داده بود و با بیان این که برخی برای از بین بردن قباحت بدحجابی در قم ماموریت دارند، از ناجا خواست به وظیفه خود در قبال این مساله عمل کند.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به نقشه هایی که برخی معاندان و بدخواهان برای ترویج بد حجابی در قم دارند هشدار داده و تاکید کرده بود: افرادی با پوشش های بد و نا مناسب به قم فرستاده می شوند تا در اطرف حرم تردد کنند و با این کار خود قبح عمل بد حجابی را از بین ببرند.

این در حالی است که در صورت عدم برخورد با بدحجابی هایی که در پوشش مسافران در اطراف حرم مطهر صورت می گیرد، این موضوع می تواند دامن کل شهر قم را بگیرد.

به خوبی از مطالب بالا می توان این برداشت را داشت که دشمن سخت مشغول فعالیت های غیر فرهنگی در کشور بویژه قم است و این شرایط کار را برای متولیان امور از اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی گرفته تا نیروی انتظامی را سخت می کند و این امید است، حال که قم زیر ذره بین نگاه های مسلمانان و غیر مسلمانان قرار دارد از لوث این اقدامات غیر فرهنگی پاک شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcftxdm.w6djjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما