يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 51226
منبع : خبرگزاری فارس
سخنگوي كانون كارگران ساختماني استان قم خبر داد

برگزاري كارگاه آموزشي ايمني و بهداشت ويژه كارگران ساختماني در قم

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوي كانون كارگران ساختماني استان قم از برگزاري كارگاه آموزشي ايمني و بهداشت ويژه كارگران ساختماني در قم در آينده‌اي نزديك خبر داد.
برگزاري كارگاه آموزشي ايمني و بهداشت ويژه كارگران ساختماني در قم
به گزارش قم نیوز، عباس شیری در قم، با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار اظهار کرد: 50 تا 60 درصد حوادث ناشی از کار در حوزه ساختمان است و با توجه به این موضوع تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد تا استادکاران و کارگران در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی ایمنی و بهداشت ویژه کارگران ساختمانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این دوره در قالب هشت ساعت برگزار می‌شود و کارگران در این کارگاه با مباحث ایمنی و راه‌های پیشگیری از حوادث ناشی از کار آشنا می‌شوند.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم خاطرنشان کرد: حوادث ساختمانی در سال گذشته 138 نفر حادثه‌دیده و 18 نفر فوتی به همراه داشت که با برگزاری دوره‌ها درصدد کاهش آمار حوادث ناشی از کار در استان هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی در کاهش حوادث ناشی از کار مؤثر بوده و نتیجه این امر طی چند سال گذشته قابل مشاهده است ادامه داد: گواهی‌نامه‌ای برای کسانی که این دوره را می‌گذرانند صادر می‌شود و برگزاری چنین دوره‌هایی برای مهندسان و کارفرماها نیز در دستور کار است.

شیری با اشاره به استفاده از اتباع بیگانه و غیربومی گفت: با توجه به اینکه کارگران مورد نیاز در استان وجود دارند انتظار نداریم از کارگران استان‌های دیگر استفاده شود و باید در نظر داشت جایگاه اقدامات و امور کارگران استان قم از نظر کیفیت و کمیت بسیار بالا است.

وی خاطرنشان کرد: همایش عفاف و حجاب نیز ویژه خانواده کارگران روز 28 تیر به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد که در این همایش یکی از اساتید پیرامون اهمیت حفظ عفاف و حجاب مطالبی را ارائه کرد و در پایان مراسم از بانوان فعال جامعه کارگری تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfv0dt.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما